ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα παιχνίδια αντέχουν στην κρίση

Αν υπάρχει ένα κομμάτι του εμπορίου που εμφανίζει αντοχές εν μέσω της κρίσης, αυτό αφορά το παιχνίδι. Πρόκειται για δαπάνη που, έστω και μειωμένη, διατηρεί ισχυρή δυναμική στη διάρκεια των Χριστουγέννων, αποτελώντας ποσοστό 30%-40% του ετήσιου τζίρου των αντίστοιχων επιχειρήσεων. Στην τελική ευθεία για τις γιορτές, οι έμποροι εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη της αγοραστικής κίνησης, έστω κι αν το γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας μειώνει τον μέσο όρο απόδειξης αγορών.

Τα μηνύματα είναι θετικά για τον leader της αγοράς παιχνιδιών, την αλυσίδα Jumbo, η οποία στο διάστημα Ιουλίου-Οκτωβρίου κατέγραψε οριακή θετική μεταβολή και εξακολουθεί να επενδύει σε διαφήμιση εν όψει των γιορτών. Η Jumbo ήταν από τις ελάχιστες εταιρείες που παρουσίασε αύξηση κερδοφορίας κατά 7,6% το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, όντας σε θέση να εφαρμόσει το επενδυτικό της πρόγραμμα αλλά και να προχωρήσει σε αυξημένη επιστροφή κεφαλαίου. Από τον Ιούλιο έως σήμερα, η αλυσίδα εγκαινίασε τέσσερα νέα καταστήματα, φθάνοντας τα 56 συνολικά, ενώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012 θα προστεθούν δύο νέα σε Ελλάδα και Βουλγαρία.

Σε θετικό έδαφος κινούνται και οι πωλήσεις της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας από την αρχή του έτους, ενισχυόμενες κατά περίπου 15% συγκριτικά με πέρυσι, προϊδεάζοντας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις τον Δεκέμβριο. Η αλυσίδα πρόσφατα πρόσθεσε δύο νέα σημεία στο δίκτυό της, στο Ελληνικό και στο εμπορικό κέντρο River West επί της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας στον Ρέντη, ενισχύοντας την παρουσία της στην Αττική με 8 πλέον σημεία πώλησης. Επιπλέον, από την αρχή της εβδομάδας λειτουργεί πλήρως ανακαινισμένο το κατάστημα που διατηρεί στην Ερυθραία, συνολικού εμβαδού άνω των 4.000 τ.μ., ενώ διατηρείται ζωντανό το ενδιαφέρον της εταιρείας για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου της μέσα στο 2012. Σε αναμονή της δικαστικής απόφασης για την ένταξή της στο άρθρο 99, η βορειοελλαδική αλυσίδα παιχνιδιών Κου Κου διατηρεί δίκτυο 30 καταστημάτων και έχει εξασφαλίσει συμφωνίες με περισσότερους από 15 προμηθευτές ώστε να προχωρεί σε «πωλήσεις για λογαριασμό τρίτων». Επιπλέον, η εταιρεία εστιάζει στην εξασφάλιση χρηματοδότησης από τις τράπεζες αλλά και στην αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου. Τέλος, πέρα από τα παραδοσιακά κανάλια, πολύ ενθαρρυντικές επιδόσεις καταγράφει το πρώτο εξειδικευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα παιχνιδιών και παιδικών ειδών, που βρίσκεται «στον αέρα» εδώ και λίγους μήνες.

Στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.welovetoys.gr ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην εξυπηρέτηση, την εγγύηση χαμηλότερης τιμής, αλλά και την άμεση αποστολή των παραγγελιών. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, κ. Δ. Ζήβα, ο μέσος όρος απόδειξης αγορών κυμαίνεται γύρω στα 50 ευρώ. Οι επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος στους έξι μήνες λειτουργίας του υπερβαίνουν τις 350.000, με το 70% αυτών να είναι μοναδικοί.