Προβληματισμός των Καναδών για τις επενδύσεις στον χρυσό

Προβληματισμός των Καναδών για τις επενδύσεις στον χρυσό

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μέλλον των καναδικών επενδύσεων εξόρυξης χρυσού στην Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης με τον πρέσβη του Καναδά στη χώρα μας κ. Ρόμπερτ Πεκ, καθώς υπάρχει ήδη εμπλοκή της επένδυσης στη Χαλκιδική, ενώ δεν αποκλείεται ανάλογη εξέλιξη να προκύψει και σε ό,τι αφορά την εξόρυξη χρυσού στο Πέραμα Εβρου. Επιπλέον, ο κ. Πεκ μετέφερε στον Ελληνα υπουργό το ενδιαφέρον καναδικών εταιρειών να επενδύσουν στη διασύνδεση των ελληνικών νησιών με τη χρήση υδροπλάνων.

Ειδικότερα, στις 29 Ιουνίου το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας εξέδωσε προσωρινή διαταγή αναστολής εκτέλεσης απόφασης του Περιφερειάρχη Μακεδονίας-Θράκης, κατά το μέρος που συνεπάγεται επέμβαση σε δασική βλάστηση, με συνέπεια να σταματήσουν οι εργασίες κοπής δένδρων από την «Ελληνικός Χρυσός» στο δάσος των Σκουριών στη Χαλκιδική. Υπενθυμίζεται ότι η καναδική Eldorado Gold Corp έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει τη European Goldfields που ελέγχει το 95% της ιδιοκτήτριας εταιρείας των Μεταλλείων Κασσάνδρας και Περάματος Εβρου «Ελληνικός Χρυσός».

Επιπλέον, ο δήμος Αλεξανδρούπολης αποφάσισε να προσφύγει στο ΣτΕ προκειμένου να προσβάλει την απόφαση έγκρισης της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εταιρείας «Χρυσωρυχεία Θράκης Α.Ε.» για το έργο χρυσού στο Πέραμα, που πρόσφατα εντάχθηκε και στο καθεστώς fast track. Η Eldorado Gold Corp κατέχει επίσης και το 19,9% της «Μεταλλευτικής Θράκης» που έχει τα δικαιώματα εξόρυξης χρυσού στις Σάπες Ροδόπης, όπου κι εκεί καταγράφεται έντονη αντίδραση των κατοίκων στο να προχωρήσει η επένδυση.

Ο κ. Χατζηδάκης, σύμφωνα με πληροφορίες είπε στον Καναδό πρέσβη, ότι το υπουργείο θα κάνει ό,τι μπορεί για την προώθηση των επενδύσεων, επισήμανε ωστόσο ότι οι αποφάσεις της δικαιοσύνης πρέπει να γίνονται σεβαστές. Σε ό,τι αφορά τα υδροπλάνα, ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι ήδη έχει ξεκινήσει μια προεργασία για την ολοκλήρωση του απαιτούμενου θεσμικού πλαισίου. Οι πρώτες κατευθύνσεις για την ίδρυση υδατοδρομίων ενσωματώθηκαν το 2005 στον νόμο 3333/2005 και ο πρώτος επιχειρηματίας που δραστηριοποιήθηκε ήταν ο Ελληνοκαναδός Μ. Πατέλλης, που ίδρυσε την ΑirSea Lines. Από το 2005 έως το 2008 η εταιρεία πετούσε συνδέοντας τα νησιά του Ιονίου με την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τον Βόλο και το Πρίντεζι της Ιταλίας. Ωστόσο, η εταιρεία δεν κατάφερε να αποκτήσει βάση στην Αττική, καθώς η παραχώρηση του τμήματος του λιμανιού του Λαυρίου για τη δημιουργία υδατοδρομίου αποδείχθηκε ασύμφορη. Παράλληλα στα χαρτιά έμεινε το σχέδιο για τη δημιουργία βάσης στην περιοχή του Φλοίσβου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή