Επέκταση σε εξωτερικό για τον κλάδο εστίασης της Vivartia

Επέκταση σε εξωτερικό για τον κλάδο εστίασης της Vivartia

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από την Αλβανία μέχρι το… Πακιστάν εξαπλώνεται ο κλάδος εστίασης της Vivartia, επιλογή η οποία αναμένεται να δημιουργήσει οικονομίες κλίμακος και να αντισταθμίσει τις απώλειες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου κ. Αθ. Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος των εταιρειών Goody’s AE και Everest A.E. που αποτελούν τον κλάδο εστίασης της Vivartia, ο όμιλος έχει συνάψει συμφωνίες για τη δημιουργία καταστημάτων μέσω του συστήματος της δικαιόχρησης (franchising) σε Αλβανία, Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ, Κόσοβο, Λευκορωσία, Ουκρανία και Καζαχστάν. Ειδικότερα, στην Αλβανία προβλέπεται η λειτουργία 12-14 καταστημάτων έως το τέλος του 2014 υπό τα σήματα Goody’s, Everest και Flocafe με τα πρώτα να ξεκινούν να λειτουργούν από φέτος το φθινόπωρο. Σε Κόσοβο, Μαυροβούνιο και ΠΓΔΜ προβλέπεται η λειτουργία ενός σημείου πώλησης από κάθε σήμα (δηλαδή 1 Goody’s, 1 Everest και 1 Flocafe σε κάθε μία από τις τρεις αυτές χώρες). Πριν από τον Νοέμβριο του 2012 αναμένεται να λειτουργήσει κατάστημα Goody’s και Flocafe στη Λευκορωσία, εντός μεγάλου εμπορικού κέντρου στην πρωτεύουσα Μινσκ. Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης τους εμπορικού κέντρου (το οποίο είναι 2,5 φορές μεγαλύτερο από το The Mall Athens) είναι ο δικαιοδόχος των σημάτων. Η συμφωνία προβλέπει επίσης τη δημιουργία ενός καταστήματος Goody’s επίσης εντός εμπορικών κέντρων στο Καζαχστάν και την Ουκρανία.

Σύμφωνα, επίσης, με τον κ. Παπανικολάου η εταιρεία είναι σε προχωρημένες συζητήσεις για τη σύναψη ανάλογων συμφωνιών στο Πακιστάν, τη Ρωσία και το Ιράκ και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους οι συνεργασίες θα έχουν «κλείσει» σε τουλάχιστον δύο από τις τρεις παραπάνω χώρες. Η πρόσφατη συμφωνία εξάλλου της Vivartia με την Exeed Industries (τον βιομηχανικό βραχίονα της National Holding των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων) ανοίγει τον δρόμο για την παρουσία του κλάδου εστίασης στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Ηδη διερευνώνται οι αγορές της Λιβύης, της Τυνησίας, της Αιγύπτου και της Αλγερίας. Η δραστηριότητα του κλάδου εστίασης στο εξωτερικό αναμένεται να συνεισφέρει περί τα 100-120 εκατ. ευρώ στις πωλήσεις του ομίλου την περίοδο 2012-2013, μια αύξηση δηλαδή της τάξης του 25%. «Εχουμε επιχειρηματίες, έχουμε δεξιότητες, έχουμε τεχνογνωσία στην Ελλάδα και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό», τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia κ. Ι. Αρτινός.

Στο εσωτερικό, βεβαίως, η οικονομική κρίση και η αύξηση του ΦΠΑ έχουν προκαλέσει μεγάλες απώλειες συνολικά στην εστίαση. Από τον Σεπτέμβριο του 2011 η συγκεκριμένη αγορά έχει υποχωρήσει κατά 44%, με τον τζίρο της από 3 δισ. ετησίως να έχει υποχωρήσει στο 1,7 δισ. Επιπλέον, 30.000 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί και έχουν κλείσει πάνω από 5.000 επιχειρήσεις. Το θέμα του ΦΠΑ τέθηκε και σε συνάντηση που είχε ο Σύνδεσμος Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ) τόσο με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη όσο και με την τρόικα, ενώ έχει ζητηθεί συνάντηση για το θέμα και με τον κ. Στουρνάρα. «Ζητάμε να υλοποιήσει ο πρωθυπουργός τις υποσχέσεις του», κατέληξε ο κ. Αθ. Παπανικολάου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή