Η κρίση χτύπησε και την αλυσίδα Zara, εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες 6 εκατ.

Η κρίση χτύπησε και την αλυσίδα Zara, εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες 6 εκατ.

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς αποτελεί πλέον το σύνθημα και για τον έως πρότινος άτρωτο ηγέτη της ελληνικής αγοράς ένδυσης, την αλυσίδα Zara, μέλος του παγκόσμιου ηγέτη της αγοράς, του ισπανικού ομίλου Inditex. Η εταιρεία εμφάνισε για πρώτη φορά ζημίες στη χρήση του 2011, συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις της υποχώρησαν σε 195,9 εκατ. ευρώ, από 205,5 εκατ. ευρώ το 2010, αντανακλώντας τη ριζική αλλαγή του εμπορικού χάρτη. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι, για πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης, ο όμιλος προχώρησε στη διάθεση των συλλογών των αλυσίδων του με έκπτωση έως και 40% ήδη από τις 5 Ιουλίου, συγχρονιζόμενος με την υπόλοιπη αγορά σε μία προσπάθεια να τονωθούν οι πωλήσεις.

Τη χρονιά που πέρασε, η Inditex προχώρησε στο κλείσιμο 6 καταστημάτων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έκανε ενοποίηση πλεοναζόντων σημείων, όπως στις περιοχές της Πατησίων, της Καλλιθέας και της Γλυφάδας, προκειμένου να περικόψει τις δαπάνες του. Ωστόσο, ο τερματισμός της λειτουργίας των καταστημάτων είχε σημαντικό κόστος στην καθαρή κερδοφορία της εταιρείας, λόγω των αναπόσβεστων.

Η ίδια στρατηγική της ενοποίησης πλεοναζόντων σημείων θα ακολουθηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες και για το τρέχον έτος, ενώ η επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων κρίνεται αναγκαία όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Ο όμιλος λειτουργεί συνολικά 160 καταστήματα και των οκτώ αλυσίδων του στη χώρα μας, εκ των οποίων τα 50 αφορούν στην πιο γνωστή αλυσίδα Zara. Από το σύνολο των αλυσίδων αυτών, τις καλύτερες επιδόσεις εμφανίζει η αλυσίδα εσωρούχων Oysho, η οποία διπλασίασε την κερδοφορία της το 2011, στα 1,2 εκατ. ευρώ και αύξησε τις πωλήσεις της στα 18,6 εκατ. ευρώ από 18,1 εκατ. ευρώ το 2010.

Αντοχές στη δυσμενή συγκυρία επέδειξε τη χρονιά που πέρασε και η αλυσίδα ένδυσης Massimo Dutti, η οποία αύξησε τα κέρδη της σε 522.435 ευρώ από 106.186 εκατ. ευρώ το 2010 και ενίσχυσε τις πωλήσεις της σε 23,2 εκατ. ευρώ από 22,3 το προηγούμενο έτος. Εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα κερδίζει μερίδια αγοράς στην τρέχουσα συγκυρία, αποσπώντας κομμάτι της «πίτας» από τα επώνυμα εισαγόμενα είδη, που πλήττονται σφοδρά.

Στον αντίποδα, σχεδόν διπλάσιες ζημίες κατέγραψαν τη χρονιά που πέρασε οι αλυσίδες Uterque, στα 2 εκατ. ευρώ, Bershka στα 2,2 εκατ. ευρώ και Stradivarius στα 3,4 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις τους διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τέλος, σε ζημίες ύψους 285.180 ευρώ έναντι κερδών 863.579 ευρώ πέρασε το 2011 η αλυσίδα νεανικής ένδυσης Pull & Bear, ενώ μειωμένα κέρδη κατέγραψε η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Zara Home, στα 525.918 ευρώ, από κέρδη ύψους 1,3 εκατ. ευρώ το 2010, αυξάνοντας ωστόσο ελαφρώς τις πωλήσεις της σε 13,8 εκατ. ευρώ από 13,4 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή