ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με μειώσεις τιμών έως 70%, η έναρξη των θερινών εκπτώσεων

Με περιορισμένες προσδοκίες υποδέχονται οι έμποροι την έναρξη της επίσημης περιόδου των θερινών εκπτώσεων, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι η ψυχολογία των καταναλωτών και το επερχόμενο ψαλίδισμα μισθών δεν ευνοούν τη διατύπωση αισιόδοξων θέσεων. Οι εκπτώσεις ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου και ήδη από την πρώτη ημέρα οι καταναλωτές θα βρουν μεγάλες προσφορές στα καταστήματα, με τα είδη ένδυσης/υπόδησης αλλά και τα εποχικά είδη να διατίθενται σε μειωμένες τιμές από 50% έως και 70%, ενώ με μικρότερη έκπτωση από 30% έως και 50% διατίθενται τα είδη οικιακού εξοπλισμού.

Χαρακτηριστικά, στα πολυκαταστήματα Notos Galleries οι καταναλωτές που αγοράζουν είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, με έκπτωση 30% έως 70%, απολαμβάνουν την επιστροφή του 35% της αξίας των αγορών τους σε δωρεάν καλλυντικά. Αντίστοιχα, σημαντικές εκπτώσεις θα συναντήσουν και οι επισκέπτες στα καταστήματα Praktiker, σε μια ευρεία γκάμα ειδών για το σπίτι, ενώ διαγωνισμούς με έπαθλα πακέτα διακοπών διοργανώνουν αρκετά εμπορικά κέντρα.

Πάντως, το αγοραστικό ενδιαφέρον κρίνεται υποτονικό κατά την πρώτη ημέρα της περιόδου των προσφορών, δεδομένων και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν σε όλη τη χώρα. Χθες, ξεκίνησαν εξάλλου και οι εκδηλώσεις του Πάμε Αθήνα – «Athens World Music Festival», που θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 20 Ιουλίου, με στόχο την αναβάθμιση της πόλης και την τόνωση της αγοράς της. Η δράση υλοποιείται από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και αποτελεί μέρος στοχευμένων πρωτοβουλιών που έχουν ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να επανακάμψουν οι αγοραστές στο κέντρο της Αθήνας.

Πάντως, χαρακτηριστικό στοιχείο της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά είναι το γεγονός ότι οι έμποροι είχαν κάνει συντονισμένη προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, ξεκινώντας ήδη τις προσφορές έως και -40% σχεδόν από τις αρχές του μήνα. Οπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της αγοράς, η σχετική πρωτοβουλία κρίθηκε αναγκαία στη βάση της διαπιστωμένης προσμονής των καταναλωτών για την έναρξη των εκπτώσεων. Επιπροσθέτως, φέτος διευρύνθηκε σε περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις η δυνατότητα του καταναλωτή να προκρατήσει τα είδη που τον ενδιαφέρουν ώστε να τα αγοράσει στην έναρξη των εκπτώσεων, επωφελούμενος από την περαιτέρω μείωση της τιμής τους.

Σύμφωνα πάντως με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν μια ανάσα μέσα στη βαθύτατη κρίση. Με σχετική της ανακοίνωση, η ΕΣΕΕ καλεί τους Ελληνες καταναλωτές «να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παρεμπόριο», με τη διαβεβαίωση ότι μέσα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, οι έμποροι θα εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προσφερόμενων ειδών. Σε ό,τι αφορά τα πρακτικά της περιόδου των εκπτώσεων, η ΕΣΕΕ σημειώνει πως η αναγραφή διπλής τιμής είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος, ενώ προαιρετική είναι η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης.