Σε κεντρικό διαμετακομιστικό κόμβο μετατρέπει το λιμάνι του Πειραιά η Cosco

Σε κεντρικό διαμετακομιστικό κόμβο μετατρέπει το λιμάνι του Πειραιά η Cosco

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζει η κινεζική Cosco την υλοποίηση της στρατηγικής της για μετατροπή του Πειραιά σε βασικό διαμετακομιστικό κόμβο, καθώς παράλληλα με τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του προβλήτα ΙΙ, που διαχειρίζεται, άρχισε να λειτουργεί και έναν υπερσύγχρονο αποθηκευτικό χώρο 7 χιλιάδων τ.μ., ο οποίος είναι εγκατεστημένος στην ελεύθερη ζώνη των λιμενικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα η Cosco εμφανίζεται τον Μάιο του 2012 να έχει αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, μέσω του προβλήτα ΙΙ, κατά 130% σε σχέση με τον Μάιο του 2011, φθάνοντας στις 874 χιλιάδες teu με προοπτική να φθάσουν τα 2 εκατομμύρια teu έως τα τέλη του έτους.

Ο νέος αποθηκευτικός χώρος που κατασκεύασε η Cosco παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης εμπορευμάτων ξηρού φορτίου σε έκταση 5.200 τ.μ. συντήρησης και κατάψυξης σε έκταση 620 τ.μ. και υπηρεσίες για επικίνδυνα φορτία σε έκταση 554 τ.μ. «Ουσιαστικά η εταιρεία, καλύπτοντας τις ανάγκες χρόνων, με μια σύγχρονη αποθήκη εντός Ελεύθερης Ζώνης Τύπου I με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, θα παρέχει σε όλους τους χρήστες υπηρεσίες όπως εκκενο-πλήρωση εμπορευματοκιβωτίων, αποθήκευση και φύλαξη για μικρό χρονικό διάστημα, παλετοποίηση, αποσυσκευασία και ενοποίηση φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων, με πολύ ανταγωνιστικό τιμολόγιο και με τη χρήση νέων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρικής της Cosco.

Οι ίδιοι κύκλοι υποστήριξαν ότι στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της αποθήκης συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι ευρισκόμενη στην Ελεύθερη Ζώνη Τύπου I στον Πειραιά παρέχει τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων χωρίς καμία τελωνειακή διατύπωση ή εγγυήσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες μέχρι τον τελωνισμό και την ολική ή μερική έξοδο από την Ελεύθερη Ζώνη για απορρόφηση στην εγχώρια αγορά. Να σημειωθεί ότι κατά τη μερική έξοδο (τμηματική παραλαβή), η καταβολή δασμών και φόρων επιμερίζεται ανάλογα.

Ο νέος αποθηκευτικός χώρος, όπως αναφέρθηκε στην «Κ», μέσω των ιδανικών συνθηκών φύλαξης, καθώς το λιμάνι είναι πιστοποιημένο στον κώδικα ISPS ελεγχόμενης υγρασίας και θερμοκρασίας, μπορεί να αποτελέσει κόμβο «hub», για όλα τα ανταλλακτικά και εφόδια πλοίων που επιχειρούν στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

«Ως εταιρεία καταφέραμε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να παράσχουμε πιστοποιημένες υπηρεσίες στον χώρο του ΨΥΓΕΙΟΥ–CΟΝΤΑΙΝΕR και να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών στην προσέλκυση Containerized ψυχόμενου φορτίου, π.χ. μπανάνες. Σε συνδυασμό με τις ποιοτικές υπηρεσίες του νέου αποθηκευτικού χώρου, μπορεί να επιτευχθεί η αναδιανομή στις βαλκανικές χώρες, cross-docking κ.λπ.», αναφέρθηκε στην «Κ».

Ακόμη, τονίσθηκε ότι παρέχεται η δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης ορισμένων κατηγοριών επικίνδυνων φορτίων, όπως χρωμάτων κ.λπ., σε ειδικά διαμορφωμένα πυροδιαμερίσματα. «Αξίζει να σημειωθεί πως χρησιμοποιώντας τη γεωγραφική θέση του Πειραιά, παρέχεται η δυνατότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα ώστε να χρησιμοποιηθεί το λιμάνι του Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο για συνδυασμένες μεταφορές των LCL φορτίων και να γίνεται αναδιανομή και προώθηση των φορτιών οδικώς, μέσω θαλάσσης και σιδηροδρομικώς», τονίσθηκε.

Να σημειωθεί ότι η ΣΕΠ Α.Ε. κατά τη διάρκεια του Μαΐου του 2012 διακίνησε από τον Πειραιά 195.000 teu από 111.000 τον αντίστοιχο Μάιο του 2011, σημειώνοντας αύξηση κατά 75%. Σημειώνεται ότι ο Πειραιάς έχει αναδειχθεί ως το πρώτο λιμάνι της Cosco εκτός Κίνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή