Διαμετακομιστικός κόμβος ο Πειραιάς, ο στόχος της Cosco

Διαμετακομιστικός κόμβος ο Πειραιάς, ο στόχος της Cosco

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στον σημαντικότερο παράγοντα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού του εμπορικού λιμένα Πειραιώς έχει εξελιχθεί η κινεζική Cosco, η οποία μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.) έχει αναλάβει τη διαχείριση του προβλήτα ΙΙ στο Κερατσίνι. Στόχος του κινεζικού κολοσσού είναι, όπως προκύπτει από δηλώσεις αρμοδίων, να μετατραπεί ο Πειραιάς σε βασικό διαμετακομιστικό κόμβο.

Οι ρυθμοί ανάπτυξης του προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται από τη ΣΕΠ είναι της τάξης του 130% ετησίως, με προοπτική να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το διάστημα Μάιος 2010 – Μάιος 2011, η ΣΕΠ είχε διακινήσει 378,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, ενώ κατά το ημερολογιακό έτος Μαΐου 2011 – Μαΐου 2012, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από τις εγκαταστάσεις της αυξήθηκαν στις 874,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια διαφορετικών διαστάσεων. Στόχος των υπευθύνων της ΣΕΠ είναι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να αγγίξει φέτος τα 2 εκατομμύρια teu’s. Το 2011, χρονιά που η ΣΕΠ διαχειρίστηκε μόνη της τον προβλήτα ΙΙ, καθώς ο ΟΛΠ ανέλαβε τη διαχείριση του προβλήτα Ι, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 73% φθάνοντας στα 1.180.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 684.000 εμπορευματοκιβωτίων το 2010. Κύκλοι της ΣΕΠ ανέφεραν ότι με τα αποτελέσματα που είχε ο Πειραιάς το 2011 κατάφερε να μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβώτιων της Cosco στην Ευρώπη και στον δεύτερο σημαντικότερο ανάμεσα στους υπερπόντιους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχει η κινεζική εταιρεία, ενώ για το 2012 εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η θέση του. Να σημειωθεί ότι η Cosco στην Ευρώπη, εκτός του Πειραιά, ελέγχει και τα εμπορικά λιμάνι στη Νάπολη της Ιταλίας και στην Αμβέρσα του Βελγίου.

«Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, η ΣΕΠ προχώρησε σε συγκεκριμένες επενδύσεις στις υποδομές, άλλαξε τη φιλοσοφία στην εξυπηρέτηση των πελατών, αύξησε την παραγωγικότητα με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μη χάνουν χρόνο στον Πειραιά, όπως γινόταν στο παρελθόν και όλα αυτά βοηθούν στη σταδιακή μετεξέλιξη του λιμένα σε κύριο λιμάνι μεταφόρτωσης, που είναι και το ζητούμενο», ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης (ΔΝΕ), Νίκος Αρβανίτης.

Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο διεύρυνσης αλλά και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών της, αλλά και της μετεξέλιξης του Πειραιά σε βασικό διαμετακομιστικό κόμβο, η ΣΕΠ προχώρησε στην κατασκευή υπερσύγχρονου αποθηκευτικού χώρου 7 χιλιάδων τ.μ. Στον νέο χώρο σε μια έκταση 5.200 τ.μ. θα μπορούν να αποθηκεύονται εμπορεύματα ξηρού φορτίου, ενώ εμπορεύματα που χρειάζονται συντήρηση και κατάψυξη θα μπορούν να αποθηκεύονται σε χώρο έκτασης 620 τ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή