Στροφή σε φθηνότερα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Στροφή σε φθηνότερα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στροφή των καταναλωτών σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) λόγω της χαμηλής τους τιμής και της καλής τους ποιότητας, διαπιστώνεται από την αρχή του έτους ως συνέπεια της μείωσης του εισοδήματός τους. Οι εταιρείες της λιανικής προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και είτε ενισχύουν την προϊoντική γκάμα αυτής της κατηγορίας είτε προχωρούν στην απόκτηση συσκευών που φέρουν τη δική τους επωνυμία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, κατά την τελευταία διετία το 78% των Ελλήνων έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, τα οποία τα τελευταία χρόνια φαίνεται να κερδίζουν σταδιακά έδαφος. Οι συσκευές private label αλλά και όσες έχουν χαμηλή τιμή και διατίθενται κατ’ αποκλειστικότητα από τις αλυσίδες και τα δίκτυα λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αποτελούν μία ξεχωριστή κατηγορία, τα trade brands.

Αν και ακόμη το μερίδιό τους είναι μικρό σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, ωστόσο παρουσιάζει ανοδική τάση. Σύμφωνα με τον κ. Σπύρο Καμηλέρη γενικό διευθυντή της GFK Analysis, στο πεντάμηνο του έτους η αγορά των trade brands έχει αυξήσει το μέγεθός της. Ετσι, το μερίδιό της σε πωλούμενα τεμάχια στο τέλος Μαΐου ανήλθε σε 3,7% έναντι 3% που ήταν το συγκρινόμενο διάστημα του 2011. Δεδομένης της χαμηλότερης τιμής τους, η συμμετοχή τους στον συνολικό τζίρο της αγοράς είναι χαμηλότερη και διαμορφώνεται σε 2,4%.

Μεγαλύτερη ποικιλία σε είδη private label παρατηρείται στις μικροσυσκευές όπου και παρατηρείται μεγαλύτερη αύξηση σε πωλούμενα τεμάχια και τζίρο. Στο πρώτο τετράμηνο του έτους οι φθηνές μάρκες και τα trade brands αυξάνουν το μερίδιό τους κατά 4,5% σε τεμάχια όταν για το ίδιο διάστημα οι ακριβότερες μάρκες παρουσιάζουν πτώση κατά 1,4% σε τεμάχια. Αυτό καταδεικνύει ότι τη μεγαλύτερη πίεση δέχονται οι μάρκες μέσης τιμής και η αγορά δείχνει να τείνει προς μία πόλωση ακριβών και φθηνών μαρκών (συμπεριλαμβανομένων και των trade brands).

Οι private label συσκευές έχουν εγγύηση κατασκευαστή και δεν εντάσσονται στην κατηγορία των ανώνυμων (no name) συσκευών. Ηγετική παρουσία στην αγορά των ηλεκτρικών συσκευών ιδιωτικής ετικέτας έχουν η Carrefour η οποία διαθέτει τρεις μάρκες: Blue Sky, Carrefour Home και Carrefour Discount (ή Disco) οι οποίες περιλαμβάνουν όλες τις κατηγορίες, δηλαδή μικροσυσκευές, ψυγεία, κλιματιστικά κ.λπ. Η Makro διαθέτει τα First Line, το Πλαίσιο διαθέτει της μάρκα Turbo X που περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα της νέας τεχνολογίας, δηλαδή ηλεκτρονικούς υπολογιστές, περιφερειακά συστήματα, πληκτρολόγια, tablets κ.ά. Αλλες μάρκες είναι οι Matsui, Nakasi Daewoo από την Κωτσόβολος, Budjet της Ρraktiker, Kelvinator -με τα κλιματιστικά της μάρκας αυτής να διαθέτει κατ’αποκλειστικότητα η Ηλεκτρονική- κ.ά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή