Ευκαιρίες για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου

Ευκαιρίες για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πτώση έως και 78% εμφανίζουν οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων ξηρού φορτίου σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση του 2008, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στον συγκεκριμένο κλάδο, με κερδισμένες τις εταιρείες που διαθέτουν ρευστότητα. Να σημειωθεί ότι από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούνιο οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν περισσότερα από 1,5 δισ. δολάρια για την αγορά 79 πλοίων, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Allied Shipbroking. Ειδικότερα, αγόρασαν 35 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 26 δεξαμενόπλοια και 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Από την πλευρά τους, οι Κινέζοι, βασικοί ανταγωνιστές των Ελλήνων εφοπλιστών, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, εμφανίζονται να έχουν επενδύσει 447 εκατ. δολάρια για την αγορά 46 πλοίων διαφόρων τύπων. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, στο ίδιο διάστημα τα δέκα πρώτα ναυτιλιακά κράτη αγόρασαν 466 πλοία συνολικής αξίας 5,464 δισ.

Ναυλομεσιτικοί κύκλοι ανέφεραν στην «Κ» ότι το 2008 για την αγορά ενός πλοίου capesize, ηλικίας πέντε ετών, ο ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να καταβάλει περί τα 153 εκατ. δολάρια όταν σήμερα η αξία του έχει πέσει στα 33,4 εκατ. και το 2011 βρισκόταν στα 42,9 εκατ. Επίσης, πτώση 73% εμφανίζουν και οι αξίες στα panamax πενταετίας καθώς η τιμή τους από τα 88 εκατ. δολάρια το 2008 σήμερα έχει υποχωρήσει στα 23 εκατ, ενώ το 2001 βρισκόταν στα 30,8 εκατ.

Εν τω μεταξύ, οι Ελληνες εφοπλιστές επιλέγουν τη χωρητικότητα έναντι της αριθμητικής ποσότητας όταν αγοράζουν ή ναυπηγούν πλοία. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία άνω των 100 κοχ, αυξήθηκε τον Μάιο του 2012 κατά 2,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011. Η χωρητικότητα έφθασε τους 44,05 εκατ. τόνους έναντι 42,9 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ωστόσο, η αριθμητική δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία άνω των 100 κοχ, τον Μάιο του 2012 μειώθηκε κατά 3,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2011. Ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία πλοίων τον Μάιο του 2012 ανερχόταν στα 1.989 έναντι 2.056 τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Τα φορτηγά ήταν 541 έναντι 579 πέρυσι, τα δεξαμενόπλοια 538 από 543 και τα επιβατηγά 679 από 711.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή