Σχέδιο αναγέννησης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

Σχέδιο αναγέννησης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μείωση της γραφειοκρατίας, η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας, η προσέλκυση πελατών, η εργασιακή ειρήνη και η αντιμετώπιση της ανεργίας αποτελούν ορισμένα από τα προβλήματα που θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης στο πλαίσιο του σχεδιασμού διάσωσης των ναυπηγείων και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα. Από τα πρώτα προβλήματα που θα κληθεί, άμεσα, να αντιμετωπίσει ο κ. Μουσουρούλης, μέσω του σχεδίου δράσης, είναι η ανάγκη να μειωθούν σημαντικά οι 20 ενέργειες που απαιτούνται σήμερα προκειμένου να προσεγγίσει ένα πλοίο τη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη για επισκευές. Συγχρόνως αναμένεται να γίνει προσπάθεια μείωσης των Φορέων που εμπλέκονται στη Ζώνη προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα που δημιουργούνται ανάμεσα στους συναρμόδιους Φορείς που δυσχεραίνουν κατά πολύ το έργο αλλά και «πλήττουν» την εικόνα της Ζώνης.

Να σημειωθεί ότι στην παρούσα χρονική περίοδο για να ξεκινήσει μια επισκευή ή μετασκευή εμπλέκονται τα υπουργεία Ναυτιλίας, Εργασίας, Υγείας, Ανάπτυξης, Οικονομικών (λόγω του Τελωνείου), το Γενικό Χημείο του Κράτους, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιάς (ΟΛΠ) και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς.

«Με το σχέδιο δράσης και τις ενέργειες που θα προβλέπονται σε αυτό θέλουμε να προσπαθήσουμε να επανεκκινήσουμε τη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη προκειμένου να ανακτηθεί η χαμένη εμπιστοσύνη», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης. Στο σχέδιο δράσης, επίσης, θα προβλέπονται και τρόποι οικονομικής στήριξης των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα με τους κοινοτικούς κανονισμούς που απαγορεύουν τις ενισχύσεις.

Να σημειωθεί ότι με απόφαση του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ως συντονιστής στην προσπάθειας αντιμετώπισης των προβλημάτων στα Ναυπηγεία αλλά και στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος ορίστηκε ο κ. Νίκος Αναστασόπουλος ο οποίος στο παρελθόν είχε διατελέσει διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ. Στις προτεραιότητες του κ. Αναστασόπουλου θα είναι η κατάθεση εισήγησης στην κυβέρνηση, ώστε στη συνέχεια να αντιμετωπιστεί το θέμα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) και όλους τους εμπλεκόμενους.

Από το υπουργείο Ναυτιλίας, σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες, αναμένεται να προταθεί η υλοποίηση επενδυτικών έργων αναβάθμισης των υποδομών της Ζώνης,ύψους 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα προέλθουν από τα ΠΕΠ Αττικής. Συγχρόνως, όπως αναφέρθηκε στην «Κ», θα επιδιωχθεί η επίτευξη εργασιακής ειρήνης στη Ζώνη ώστε σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που θα γίνουν να αποτελέσουν κίνητρα προσέλκυσης πελατών αλλά και ενδεχόμενων επενδυτών. Στόχος είναι η Ζώνη να εξελιχθεί σε χώρο ευρύτερων επισκευών και μετασκευών αλλά και κατασκευών (εφόσον μελλοντικά υπάρξει η δυνατότητα) τουριστικών και επιβατηγών πλοίων αλλά και εμπορικών σκαφών της ποντοπόρου ναυτιλίας. «Ποντάρουμε στην ποιότητα της δουλειάς που γίνεται στη Ζώνη και ελπίζουμε σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους να αντιμετωπίσουμε και το ζήτημα του κόστους αλλά και της αξιοπιστίας της Ζώνης ως προς τους χρόνους παράδοσης των σκαφών που έρχονται για επισκευές ή μετασκευές» αναφέρθηκε στην «Κ».

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πελάτες της Επισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα αν και θεωρούν την ποιότητα εργασίας υψηλού επιπέδου (σε παλαιότερη έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιώς το 77% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά), εν τούτοις επιλέγουν ξένα ναυπηγεία. Γιατί; Διότι η πλειοψηφία των εφοπλιστών που έφεραν πλοία τους για επισκευές ή μετασκευές στην Ζώνη δεν τα παρέλαβαν στον προσυμφωνημένο χρόνο. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων προκάλεσε και σημαντικές οικονομικές ζημίες σε εταιρείες από την αδυναμία υλοποίησης συμβολαίων αφού το πλοίο δεν ήταν έτοιμο στην ώρα του.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του Πανεπιστημίου Πειραιώς το 50% των εφοπλιστών δεν χρησιμοποιεί την Επισκευαστική Ζώνη Περάματος επειδή δεν τηρούνται οι χρόνοι παράδοσης του πλοίου, το 3% λόγω του κόστους, το 30% και τα δύο μαζί, και ένα 17% για άλλους λόγους.

«Το συμπέρασμα είναι ότι το 83% των ναυτιλιακών εταιρειών αποφεύγει το Πέραμα λόγω της αθέτησης των χρόνων παράδοσης και του υψηλού κόστους», ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι της Ενωσης Βιοτεχνών-Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιώς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή