ΔΗΚΤΗΣ

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Υπό ασφυκτική οικονομική πίεση εξακολουθεί να βρίσκεται το σύνολο του ακτοπλοϊκού κλάδου για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Ο κύκλος εργασιών από ναύλους για το σύνολο των 5 μεγάλων εταιρειών υποχωρεί από το 2006 και μετά, φτάνοντας στα 900 εκατ. ευρώ πέρυσι από 1,2 δισ. το 2005. Την ίδια ώρα, οι τιμές του πετρελαίου, από το 2004 έως το 2011, έχουν αυξηθεί κατά 190%.

Στο μεταξύ, η κίνηση επιβατών, αυτοκινήτων και φορτηγών πιέζεται σταθερά από το 2006 και μετά. Συγκεκριμένα, η κίνηση των επιβατών μειώθηκε το 2011 κατά 12% σε σχέση με το 2006 και των αυτοκινήτων κατά 11% σε σχέση με το 2007, ενώ ακόμα περισσότερο των φορτηγών, κατά 19% σε σχέση με το 2007. Για την ιστορία, οι περισσότερες από τις ακτοπλοϊκές έχουν βγάλει από τα συρτάρια τους και μελετούν όλα τα ενδεχόμενα για την επόμενη μέρα. Ακόμα και τα χειρότερα.

Με το βλέμμα σε ΗΠΑ, Ολλανδία

Στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης κάνουν τους επόμενους σχεδιασμούς, έχοντας το βλέμμα τους «καρφωμένο» σε δύο εκλογικές διαδικασίες, οι οποίες μπορεί να μην είναι «ελληνικές», θα έχουν ωστόσο άμεση επίπτωση στα δρώμενα της χώρας μας. Ο λόγος αφορά στις ολλανδικές εκλογές που είναι προγραμματισμένες για τον Σεπτέμβριο και τις αμερικανικές, που έπονται τον Νοέμβριο. Εως τότε θα ισχύει το άτυπο χρονικό περιθώριο για τις όποιες κινήσεις της Αθήνας.

Ποντάρουν στην πτώση

Μεγάλα «στοιχήματα» στην πτώση του ευρώ απέδωσαν σημαντικά κέρδη σε κερδοσκοπικά funds που πόνταραν short term. Η λογική, πάνω στην οποία στηρίζονται για να αποκομίσουν τα κέρδη, όπως εξηγούσε διαχειριστής τους στη στήλη, είναι απλή: «Η σωτηρία του ευρώ περνάει είτε μέσα από την έκδοση χρήματος, γεγονός το οποίο θα οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση είτε στην απόσυρση του νομίσματος, που θα διασφαλίσει 100% την απόδοση της τοποθέτησης». Πότε θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε για την επόμενη μέρα του ευρώ; Οταν φτάσει στο 1,10, λένε.

Κερδισμένοι και χαμένοι του καλοκαιριού

Ποια είναι τα νησιά με τη μεγαλύτερη κίνηση φέτος το καλοκαίρι; Η περιοχή των Κυκλάδων εμφανίζει σταθερά τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, ενώ έπονται οι γραμμές της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και του Αργοσαρωνικού. Ουραγοί οι προορισμοί σε βορειοανατολικό Αιγαίο, Σποράδες και Ιόνιο.

Η κρίση πάντως έχει «χτυπήσει» παντού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο από τον Πειραιά αναχώρησαν προς τα νησιά του Αιγαίου 567.832 επιβάτες την ώρα που πέρυσι τον Ιούλιο έφυγαν 695.661. Η πτώση αυτή είναι της τάξης του 20%.

Γρίφος η ανακεφαλαιοποίηση

Τι θα γίνει με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών; Στο ερώτημα αυτό, συγκεκριμένη απάντηση δεν δίνεται από πουθενά, ούτε καν από την κυβέρνηση. Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνεται αρμοδίως, αν δεν έλθουν τα 31 δισ. καμία ανακεφαλαιοποίηση δεν μπορεί να γίνει. Αλλά, για να έλθουν τα λεφτά αυτά, θα πρέπει προηγουμένως η Ελλάδα να έχει καταθέσει και να εξασφαλίσει το «πράσινο φως» για το πακέτο των μέτρων των 11,6 δισ. ευρώ. Το οποίο, με τη σειρά του, θα πρέπει προηγουμένως να ψηφισθεί από τη Βουλή. Κι αναλόγως της πλειοψηφίας με την οποία θα «περάσει», θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και το περιεχόμενο των όρων της ανακεφαλαιοποίησης. Με μια λέξη «μύλος»…

Το τριήμερο 9-11 Οκτωβρίου έχει ορισθεί το ελληνικό road show που προγραμματίζει το Χ.Α. στη Νέα Υόρκη. Στόχος είναι να παραβρεθούν για πρώτη φορά εισηγμένες που δεν είχαν συμμετάσχει στο παρελθόν, με σκοπό να αποκτήσουν πρόσβαση σε μεγάλους ξένους επενδυτικούς οίκους. Ταυτόχρονα θα υπάρχει παρουσία και εκπροσώπου της κυβέρνησης, αφού οι ξένοι θα ρωτήσουν κυρίως για το Μνημόνιο.

Περιμένουν κίνητρα

Μιας και ο λόγος για την ανακεφαλαιοποίηση, θα πρέπει να αναφερθεί ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ο σχετικός νόμος να ψηφιστεί μέσα στον Σεπτέμβριο. Το ζήτημα, βέβαια, είναι τα κίνητρα που θα δοθούν για τη συμμετοχή ιδιωτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, κυβέρνηση και τρόικα επιθυμούν να είναι ισχυρά για την προσέλκυση ιδιωτών καθώς όσα περισσότερα κεφάλαια συγκεντρωθούν από εξωτερικές πηγές τόσο λιγότερα κεφάλαια θα πρέπει να εισφέρει ο δημόσιος τομέας.

Διασφάλιση θέσεων

Η επόμενη μέρα για την ελληνική παρουσία των κυπριακών τραπεζών άρχισε. Οι συνδικαλιστές τους στη Λευκωσία ζήτησαν από ανώτερο στέλεχος της κεντρικής τράπεζας της Κύπρου να δεσμευθεί ότι θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας -περίπου 6.000 υπάλληλοι απασχολούνται στις τρεις τράπεζες στην Ελλάδα- χωρίς να λάβουν κάποια δέσμευση, με τον εκπρόσωπο να τους παραπέμπει στο υπουργείο Εργασίας. Τέλος, η ΟΤΟΕ ζητεί να εισαχθεί ρήτρα διατήρησης της απασχόλησης στις επιχειρησιακές συμβάσεις των τριών τραπεζών, όπως ήδη έχει γίνει με τις συμβάσεις που υπεγράφησαν με τις ελληνικές τράπεζες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή