ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Αγκάθι» η χρηματοδότηση των νέων οδικών αξόνων

Η ενδεχόμενη απροθυμία ορισμένων τραπεζών να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των τεσσάρων «προβληματικών» οδικών αξόνων και οι σημαντικές οικονομικές διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων είναι ορισμένα από τα βασικά θέματα που καλείται να αντιμετωπίσει η διαπραγμάτευση μεταξύ Δημοσίου, κοινοπραξιών και τραπεζών για την τύχη των έργων. Το χρονοδιάγραμμα παραμένει σταθερό, με την 30ή Σεπτεμβρίου να παραμένει η καταληκτική ημερομηνία για την επίτευξη αρχικής συμφωνίας.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης επιβεβαίωσαν χθες ότι η επανεκκίνηση των έργων στους 4 μεγάλους οδικούς άξονες παραμένει ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Ωστόσο απέφυγαν να δώσουν πιο συγκεκριμένα στοιχεία για την πορεία των διαπραγματεύσεων και την οικονομική κατάσταση των έργων. «Το τελικό χρηματοδοτικό κενό των τεσσάρων έργων δεν μπορεί να προσδιοριστεί αυτή την ώρα με ακρίβεια, εάν δεν ξέρουμε την προθυμία όλων των τραπεζών να συμβάλουν ή να μη συμβάλουν και σε ποιο βαθμό», απάντησε σε ερώτηση της «Κ» ο κ. Χατζηδάκης. «Θέλουμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία-πλαίσιο με τους παραχωρησιούχους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου και από εκεί και πέρα μέχρι το τέλος του χρόνου να έχουμε καταλήξει στις λεπτομέρειες λαμβάνοντας υπόψη και τη θέση των τραπεζών». Ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε και στις οικονομικές διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων έναντι του Δημοσίου, σημειώνοντας ότι «δεν είναι ευκαταφρόνητο το ποσόν».

Κατά τα λοιπά, όπως αναφέρθηκε, η παράδοση του τμήματος Λεύκτρο-Σπάρτη του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Καλαμάτας-Σπάρτης μετατίθεται από τα τέλη του 2013 «εντός του 2014», ενώ μέσα στο έτος θα γίνει νέα προσπάθεια δημοπράτησης του αεροδρομίου Καστελίου.