ΑΠΟΨΗ : Η γαστρονομία στο μάρκετινγκ του τουρισμού

ΑΠΟΨΗ : Η γαστρονομία στο μάρκετινγκ του τουρισμού

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τουρισμός σήμερα συνεισφέρει περίπου το 16% του ΑΕΠ και απασχολεί, άμεσα και έμμεσα, σχεδόν το 18% του συνόλου των απασχολουμένων στη χώρα μας. Τα τρία τελευταία χρόνια της κρίσης, αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικός τομέας και όπως διαφαίνεται, θα συνεχίσει σε ικανοποιητική πορεία.

Αυτή η δυναμική του ελληνικού τουρισμού θα πρέπει αφενός να ενισχυθεί και αφετέρου να διοχετευθεί και σε άλλους τομείς / κλάδους δημιουργώντας ένα πολλαπλασιαστικό αναπτυξιακό αποτέλεσμα της ελληνικής οικονομίας. Πώς; Δημιουργώντας συνέργειες με άλλους δυναμικούς κλάδους.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική γαστρονομία αποτέλεσε πρώτη επιλογή καθώς το προϊόν υπάρχει, έχει εν δυνάμει συγκριτικό πλεονέκτημα, αγγίζει έναν ευρύ κύκλο επιχειρήσεων -από τον αγρότη, τον εστιάτορα, τον μεταποιητή μέχρι τον ξενοδόχο- και κυρίως δεν απαιτεί μεγάλες επενδύσεις για εγκαταστάσεις και πάγια, αλλά σχετικά μικρές επενδύσεις σε ενέργειες μάρκετινγκ.

Απαιτείται, δηλαδή, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ, το οποίο ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) έχει εκπονήσει και παρουσιάσει ήδη από το 2009 και δεν θέλει να βάλει στο συρτάρι.

Τα βασικά παραδοτέα του σχεδίου είναι, σε αδρές γραμμές, η διαμόρφωση του γαστρονομικού χαρτοφυλακίου, το branding της ελληνικής γαστρονομίας και ένα εκτενές σχέδιο προβολής με βασικό άξονα μια άρτια διαδικτυακή πύλη, όπου ο επισκέπτης -Ελληνας ή ξένος- θα μπορεί με ένα κλικ να βρει το ποιοτικό γαστρονομικό προϊόν σε κάθε περιοχή της χώρας, είτε πρόκειται για παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα είτε για ξενοδοχεία, εστιατόρια ή μικρές μονάδες που προσφέρουν καλής ποιότητας ελληνική κουζίνα είτε πρόκειται για μουσεία, δρόμους του κρασιού, φεστιβάλ γαστρονομίας και άλλες νησίδες γαστρονομικού πολιτισμού.

Απλό, θα πει ο ανυποψίαστος αναγνώστης. Αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς τι έχει να προσφέρει ο τόπος μας σε επίπεδο παραγωγής τοπικών προϊόντων, δημιουργικών συνταγών και ποιοτικών υπηρεσιών εστίασης, η σύνδεση της γαστρονομίας με τον τουρισμό είναι σχεδόν αυτονόητη. Ωστόσο, όπως όλα τα έργα, για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη θεσμική πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ, απαιτούνται ανθρώπινοι και υλικοτεχνικοί πόροι, δηλαδή χρειάζεται χρηματοδότηση.

Προς την κατεύθυνση αυτή, το τελευταίο εξάμηνο ο ΣΕΤΕ υλοποιεί μια ευρείας έκτασης επικοινωνιακή εκστρατεία ανεύρεσης χρηματικών πόρων, προκειμένου να συγκεντρωθεί -σχεδόν αποκλειστικά από τον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα- το αναγκαίο κονδύλι για να ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδίου μάρκετινγκ για την ελληνική γαστρονομία.

Ηδη, έχουμε κοντά μας τους πρώτους χορηγούς: την Aegean Airlines, τη Eurobank, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, την Edenred, το Metaxa, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Σύνδεσμο Ελληνικού Οίνου και το ξενοδοχείο N.J.V. Athens Ρlaza.

Με τη δική τους στήριξη και με τη συνεισφορά και άλλων ακόμα υγειών και δυναμικών εταιρειών του τόπου μας, που ελπίζουμε να αναδειχθούν άμεσα, φιλοδοξούμε να εργαστούμε τα επόμενα τρία χρόνια για το αυτονόητο: να αναδείξουμε και να προωθήσουμε την καλή ελληνική κουζίνα, το καλό ελληνικό φαγητό, τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα. Να δείξουμε στον επισκέπτη της χώρας μας ότι στην Ελλάδα μπορεί κανείς να φάει καλά. Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για να πετύχουμε. Γιατί στην Ελλάδα της κρίσης, στην Ελλάδα του rebranding, του repositioning και όλων των σχετικών επανεκκινήσεων, η ανάδειξη του αυτονόητου δεν είναι πάντα εύκολη.

* Γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT