ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υπέγραψαν ΟΛΠ και Cosco τη νέα επένδυση 230 εκατ.

Ενα βήμα πιο κοντά βρίσκεται πλέον η υλοποίηση της νέας επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς μονογραφήθηκε το σχετικό συμφωνητικό μεταξύ των δύο πλευρών, από τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ, θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα, καπετάνιου Φου Τσενγκ Κιου. Στη σχετική εκδήλωση, η οποία ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ, παρέστη και ο υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης.

Πλέον, η συμφωνία θα αποσταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, στη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κι εν συνεχεία στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ για επικύρωση και υπογραφή, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας θα αναλάβει να υποβάλει τη συμφωνία στη Βουλή προς επικύρωση. Σε σχετική αναφορά, η διοίκηση του ΟΛΠ έκανε λόγο για συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα 890 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ, καθώς πέραν των επενδύσεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ελέγχει η Cosco, αυτήν την περίοδο υλοποιούνται επίσης επενδύσεις στον σταθμό διαχείρισης οχημάτων (Car Terminal), τους επιλιμένιους σιδηροδρομικούς σταθμούς και την κρουαζιέρα. Αναφορικά με το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, που ήταν και το κύριο σημείο τριβής των δύο εταιρειών κατά τους προηγούμενους μήνες, συμφωνήθηκε η αναστολή καταβολής του από την Cosco, έως ότου το ΑΕΠ της χώρας επιστρέψει στο επίπεδο του 2008 πλέον 2%. Σε αντιστάθμισμα της απώλειας αυτής, η Cosco έχει δεσμευτεί να αυξήσει την ετήσια εγγυημένη δυναμικότητα σε 4,75 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, διατηρώντας τις ισχύουσες ρήτρες μη επίτευξης. Παράλληλα, τα ανταλλάγματα για τον ΟΛΠ (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), της εν Ελλάδι θυγατρικής της Cosco, παραμένουν αμετάβλητα σε 21% έως το 2016 και 24,5% από το 2017 και μετά.

Με τον τρόπο αυτό, εκτιμάται ότι διασφαλίζονται τα μελλοντικά έσοδα του ΟΛΠ, καθώς ήδη από το τρέχον έτος, το ποσοστό που εισπράττει επί του –συνεχώς αυξανόμενου– τζίρου της ΣΕΠ είναι ίσο ή και υψηλότερο του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος. Δεδομένης, μάλιστα, της μελλοντικής επέκτασης της δυναμικότητας της ΣΕΠ από τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, θεωρείται δεδομένο ότι η νέα συμφωνία θα είναι επωφελέστερη της αρχικής.