ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα σχήματα στην ακτοπλοΐα στη διεκδίκηση Αιγαίου, Αδριατικής

nea-schimata-stin-aktoplo-a-sti-diekdikisi-aigaioy-adriatikis-2001746

Ενισχύεται σταδιακά στην ακτοπλοΐα η τάση προς τη δημιουργία δυο αξόνων στο Αιγαίο αλλά και την Αδριατική. Τον σχηματισμό δηλαδή νέων επιχειρηματικών σχημάτων ικανών να αντεπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από τις πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων, την μειωμένη επιβατική κίνηση αλλά και τις σημαντικές δανειακές υποχρεώσεις που κουβαλούν οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές και οι οποίες είναι της τάξης του 1,1 δισ. ευρώ. Ως πιθανά νέα σχήματα αναφέρονται στην ακτή Μιαούλη αυτά που θα στραφούν γύρω αφενός από την ιταλική Minoan Lines συμφερόντων του Ιταλού εφοπλιστή Εμανουέλ Γκριμάλντι και αφετέρου από την Attica Group η οποία ήδη συνεργάζεται στις γραμμές Αδριατικής και Κρήτης με την ΑΝΕΚ. Συνεργασία που για πολλούς έχει περιθώρια περαιτέρω εξέλιξή της. Οσον αφορά την τέταρτη μεγάλη εταιρεία, τη Hellenic Sea Ways, όπου συνυπάρχουν ως μέτοχοι η Minoan και η ANEK αλλά και η Πειραιώς, οι προοπτικές της συναρτώνται από τις αποφάσεις των βασικών μετόχων.

Υποχρεώσεις

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό το εύρος της τραπεζικής εμπλοκής στον κλάδο αξίζει ίσως να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2013 η ΝΕΛ έχει συνολικές υποχρεώσεις που ανέρχονταν στα τέλη Ιουνίου στα 207,3 εκατ. εκ των οποίων τα 140 εκατ. περίπου αφορούν τραπεζικό δανεισμό, η ΑΝΕΚ συνολικές υποχρεώσεις 366,271 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 280 εκατ. περίπου αφορούν τραπεζικό δανεισμό, η Minoan συνολικές υποχρεώσεις 335,35 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 221 εκατ. περίπου αφορούν τραπεζικό δανεισμό και η Attica Group είχε συνολικές υποχρεώσεις 401,48 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 271,5 εκατ. περίπου αφορούν τραπεζικό δανεισμό. Η μη εισηγμένη Hellenic Sea Ways στα τέλη του 2012 εμφάνιζε τραπεζικό δανεισμό 157 εκατ. ευρώ.