ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνηση: «Αγώνας δρόμου» για VW – Tesla στην Κίνα

ilektrokinisi-agonas-dromoy-gia-vw-tesla-stin-kina-561095947

Volkswagen και Tesla δίνουν αγώνα δρόμου προκειμένου να αποκτήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μάλιστα, οι έριδες καθίστανται ακόμη εντονότερες, όταν η «μάχη» μετατοπίζεται στην αγορά της Κίνας, τον μεγαλύτερο αγοραστή αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Τη Δευτέρα, o Όμιλος της VW ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός κινεζικού επενδυτικού σχήματος, με τη συμμετοχή των SAIC Motor, FAW Group και JAC Motors, με στόχο τον σχεδιασμό και την παραγωγή 15 ηλεκτροκίνητων μοντέλων για την αγορά του Πεκίνου. Το φιλόδοξο project έχει χρονικό ορίζοντα έως το 2025.

Η γνωστοποίηση του γερμανικού εγχειρήματος επέρχεται σε συνέχεια της δέσμευσης της VW για την επένδυση 33 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς φιλικότερες μορφές καυσίμων.

Βασική επιδίωξη, άλλωστε, του Ομίλου είναι ο απευθείας ανταγωνισμός με την Tesla και η διεκδίκηση της πρωτοκαθεδρίας στην ταχέως αναπτυσσόμενη και πολλά υποσχόμενη αγορά της ηλεκτροκίνησης.

Ο στόχος της Κίνας

Η επιτυχία στην Κίνα, μάλιστα, τη μεγαλύτερη αγορά επιβατικών οχημάτων παγκοσμίως, θα διαδραματίσει καθοριστικό παράγοντα στην άτυπη μάχη μεταξύ της VW και του Έλον Μασκ, ιδρυτή της Tesla.

Μέχρι τον Οκτώβριο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να θέσει σε λειτουργία δύο νέα κινεζικά εργοστάσια, τα οποία θα παράγουν αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα. Στόχος είναι παραγωγή 600.000 οχημάτων ετησίως.

Τον περασμένο Μάιο δε, η VW είχε ανακοινώσει τη χορήγηση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση της παραγωγής στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αποκτώντας πλειοψηφικό πακέτο στο επενδυτικό σχήμα με την JAC Motors.

Οι εγχώριοι ανταγωνιστές

Κι αυτό, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στην Κίνα πήραν και πάλι τα… πάνω τους, αποτελώντας πλέον σχεδόν το 5% των νέων πωλήσεων στον εγχώριο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο, η VW δεν έχει να ανταγωνιστεί μόνο την Tesla στην υπερμεγέθη αγορά της Κίνας. Υπάρχουν και αρκετές «ντόπιες» start-ups εταιρείες, όπως οι Nio, XPeng Motors, WM Motors και Li Auto, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο αγοράς.

Μόνο η XPeng, για παράδειγμα, ανακοίνωσε τη δημιουργία εργοστασίου για την παραγωγή 100.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μια επένδυση ύψους 587 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από το κρατικό ταμείο επενδύσεων GET Investment Holdings