ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποκαλυπτήρια ηλεκτροκίνητου Hummer από την GM

Αποκαλυπτήρια ηλεκτροκίνητου Hummer από την GM

Στο πεδίο των φορτηγών pick-up μεταφέρεται η «μάχη» της ηλεκτροκίνησης, με επτά αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάζουν την κυκλοφορία νέων μοντέλων με μπαταρία μέσα στην επόμενη διετία. Στόχος των εταιρειών είναι να εκμεταλλευθούν τις προοπτικές που προσφέρει η συγκεκριμένη αγορά ακριβών οχημάτων.

Μεταξύ των εταιρειών συγκαταλέγεται και η General Motors, παρουσιάζοντας χθες ένα νέο ηλεκτροκίνητο Hummer φορτηγάκι τύπου Pick-up και σχέδια για την κυκλοφορία του κάποια στιγμή το φθινόπωρο του 2021.

Εκτός από το Hummer, και η Ford έχει στα σκαριά το ηλεκτροκίνητο F-150, όπως και η Tesla το Cybertruck συν κάποια μοντέλα pick-up από τέσσερις νεοφυείς επιχειρήσεις. Όλες οι εταιρείες προσβλέπουν στην έναρξη της παραγωγής κάποια στιγμή μεταξύ Ιουνίου 2021 και προς τα τέλη του 2022.

Οι τιμές που έχουν ανακοινωθεί έως τώρα κυμαίνονται μετξαύ 40.000 δολρίων για ένα βασικό Cybertruck μέχρι άνω των 112.000 δολαρίων για την έκδοση «Edition 1» του Hummer.

GM, Fort, Tesla, Bollinger Motors, Nikola, Rivian και Lordstown Motors διεκδικούν ένα κομμάτι μιας αγοράς που έως τώρα κυριαρχείται από πετρελαιοκίνητα φορτηγά Pick-up και στην οποία το μεγαλύτερο μερίδιο κατέχουν τα μοντέλα F-Series της Ford, όπως και το Chevrolet Silverado της GM και τo Ram της Fiat Chrysler.

Oι Αμερικανοί καταναλωτές αγόρασαν πέρυσι περισσότερα από 3 εκατ. pickups όλων των μεγεθών με τη F-Series της Ford να σημειώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις, προσεγγίζοντας τα 900.000 οχήματα πέρυσι. Ακόμη και φέτος, που ο κορωνοϊός «πάγωσε» τις πωλήσεις αυτοκινήτων, τα φορτηγά pick-up αποτέλεσαν φωτεινή εξαίρεση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, από τη στιγμή που οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για φορτηγά, το πιθανότερο είναι να δείξουν προθυμία να επωμισθούν το υψηλότερο κόστος για οχηματα με ηλεκτρική μπαταρία, που είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα φορτηγά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν αναλαμβάνουν κάποιο ρίσκο, εξηγεί ο Έρικ Ιμπάρα της Cox Automotive.