ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

HSBC: Γιατί αναβαθμίζει Jumbo και ΟΠΑΠ εν μέσω lockdown

φωτ.: Reuters

Στην αναβάθμιση της Jumbo και το ΟΠΑΠ προχωρά η HSBC, παρότι αναγνωρίζει ότι το δεύτερο lockdown θα επηρεάσει αρνητικά τα αποτελέσματά τους. Ο επενδυτικός οίκος δίνει σύσταση αγοράς και για τις δύο μετοχές (έναντι προηγούμενης σύστασης για διακράτηση) και τιμές στόχους στα 18,5 ευρώ για την Jumbo (από τα 18 ευρώ προηγουμένως) και στα 10,5 ευρώ για τον ΟΠΑΠ (από τα 8 ευρώ). 

«Σε σύγκριση με το πρώτο lockdown που διήρκεσε 6 εβδομάδες, πιστεύουμε ότι οι συνολικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις θα είναι ηπιότερες αυτή τη φορά, καθώς το lockdown θα διαρκέσει μόνο τρεις εβδομάδες, ενώ τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις φαίνεται να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι τώρα», αναφέρουν οι αναλυτές της HSBC. 

Αυτό το lockdown (και τα όποια μελλοντικά) είναι σίγουρα αρνητικό για τον ΟΠΑΠ και τη Jumbo, όμως ο οίκος δηλώνει ότι  βλέπει θετικά  την ανθεκτικότητα που έχουν επιδείξει οι δύο εταιρείες μετά το πρώτο κλείσιμο της οικονομίας, με καλύτερη των προβλέψεων ανάκαμψη των μεγεθών τους και εξοικονόμηση κέρδους. 

Η Jumbo κατάφερε να ανακάμψει γρήγορα, ακόμα και να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις της μετά το Μάιο, λόγω της συσσωρευμένης ζήτησης και της μοναδικής θέσης που έχει στην αγορά εξαιτίας των χαμηλών τιμών της, εξηγεί η HSBC. Οι αναλυτές θεωρούν ότι εάν το lockdown συνεχιστεί και το Δεκέμβριο, θα πληγούν οι πωλήσεις των Χριστουγέννων, οι οποίες αποτελούν και το 28% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου  για τη χρονιά. Όμως, δηλώνουν αισιόδοξοι για την ικανότητα της Jumbo να επιστρέψει γρήγορα σε ένα μονοπάτι ανάπτυξης. Οι εκτιμήσεις τους κάνουν λόγο για μέση ετήσια αύξηση των πωλήσεων κατά 10% και των EBITDA κατά 11% στο διάστημα 2020-2022.  

Και ο ΟΠΑΠ εμφάνισε αρκετά ισχυρή ανάκαμψη μετά το Μάιο, παρά τον χαμηλό αριθμό των αθλητικών γεγονότων και το μειωμένο τουρισμό στη χώρα. Η HSBC εκτιμά ότι οι προοπτικές για τις πωλήσεις του οργανισμού είναι αρνητικές σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, αν και η ανάκαμψη των αθλητικών γεγονότων και η διαφοροποίηση της εταιρείας στο online κομμάτι παρέχουν κάποια στήριξη. Ο ΟΠΑΠ βρίσκεται στα τελικά στάδια της απόκτησης του ελέγχου του Stoiximan, με την HSBC να χαρακτηρίζει την εξέλιξη σαν βασική ατμομηχανή ανάπτυξης σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Ο οίκος περιμένει μέση ετήσια αύξηση των πωλήσεων κατά 21% και των EBITDA κατά 25% για το 2020-2022, λόγω της εξαγοράς του Stoiximan, της ωρίμανσης των VLTs και της ανάκαμψης των παραδοσιακών παιχνιδιών του ΟΠΑΠ.