ΧΑΛΥΒΑΣ

Thyssenkrupp: Δίνει αγώνα επιβίωσης

φωτ. ΑΠΕ ΜΠΕ

Σε μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας προχωρά η Thyssenkrupp, εν μέσω της κρίσης ρευστού που έχει δημιουργήσει η πανδημία στις επιχειρήσεις χάλυβα, με τον πάλαι ποτέ κραταιό γερμανικό όμιλο να παλεύει πλέον για την επιβίωσή του και με τη γερμανική κυβέρνηση να εξετάζει πιθανή διάσωσή του. 

Η ThyssenKrupp, που φέρει μία ιστορία μεγαλύτερη των 200 ετών, ανακοίνωσε ότι θα αναγκαστεί να διπλασιάσει τον αριθμό των περικοπών θέσεων εργασίας της στις 11.000 ήτοι στο 10% του εργατικού δυναμικού της, από τη στιγμή που ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 5,5 δισ.ευρώ την οικονομική χρήση που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου έναντι ζημιών 1,6 δισ.ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση. Ηδη, το ένα τρίτο των περικοπών αυτών έχει υλοποιηθεί, ενώ οι υπόλοιπες 7.400 θα δρομολογηθούν στο επόμενο τρίμηνο.

Η εταιρεία προειδοποιίησε ότι το έλλειμμα θα αυξηθεί περισσότερο από 1 δισ.ευρώ την τρέχουσα οικονομική χρήση καθώς το τμήμα χάλυβα δέχεται τεράστιες πιέσεις και από τα συνταξιοδοτικά ελλείμματα και από τις φθηνές εισαγωγές από την Ασία. Η διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Μαρτίνα Μερτζ δήλωσε ότι τα επόμενα βήματα στα οποία προχωρά η εταιρεία είναι πιο επώδυνα συγκριτικά με αυτά που έχει πάρει έως τώρα, υπογραμμίζοντας ωστόσο πόσο αναγκαία είναι. Η μετοχή της εταιρείας έχει απωλέσει περίπου το 60% της αξίας της από τις αρχές του έτους. 

Η διοίκηση της ThyssenKrupp βρίσκεται σε διαπραγματεύσιες με υποψήφιους αγοραστές και «μνηστήρες» για πιθανή συγχώνευση για το τμήμα χάλυβα σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει την χρόνια υπερπαραγωγή της αγοράς. Βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις και με τη γερμανική κυβέρνηση για πιθανό πακέτο διάσωσης η αξία του οποίου εκτιμάται τουλάχιστον σε 5 δισ.ευρώ, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις διαπραγματεύσεις. 

Με ένα εργατικό δυναμικό άνω των 100.000 εργαζομένων, η ThyssenKrupp είναι φυσικό να παραμένει ένας συστημικά άκρως σημαντικός εργοδότης για τους πολιτικούς στο γερμανικό κρατίδια της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Τα τελευταία χρόνια, ο γερμανικός κολοσσός στιγματίστηκε από μία σειρά από αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών του και από διενέξεις με ακτιβιστές επενδυτές. Στις αρχές του τρέχοντος έτους, πώλησε το τμήμα ανελκυστήρων του στην τιμή των 17,2 δισ.ευρώ σε μία προσπάθεια να εξοικονομήσει χρόνο προκειμένου να αναδιαρθρώσει άλλες επιχειρηματικές του δραστηριότητες.