Pet City: Εστιάζει σε επέκταση δικτύου, e-commerce και συνεργασίες

Pet City: Εστιάζει σε επέκταση δικτύου, e-commerce και συνεργασίες

3' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο χρόνια μετά την εξαγορά της Pet City από την BC Partners, η διοίκηση που έχει τοποθετηθεί από το fund, σχεδιάζει επέκταση του δικτύου και των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου σε μεγάλα αστικά κέντρα εκτός Αττικής.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία λειτουργεί ήδη 10 καταστήματα εκτός της πρωτεύουσας, εκ των οποίων τα μισά σε Θεσσαλονίκη (3) και Χαλκίδα, ενώ έχει ακόμα παρουσία σε Κρήτη, Λάρισα, Κόρινθο, Πάρο και Σαλαμίνα.

Συνολικά η BC Partners παρέλαβε ένα δίκτυο 76 καταστημάτων και ήδη πρόσθεσε 17 νέα (12 πέρυσι και 5 φέτος), ενώ 4 ακόμη βρίσκονται σε φάση κατασκευής.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στα 93 εταιρικά καταστήματα που λειτουργούν σήμερα και εξυπηρετούν περί τους 3 εκατ. πελάτες, ένα από τα πιο διακριτά χαρακτηριστικά τους είναι το μέγεθος τους, το οποίο κυμαίνεται από 200 τ.μ. έως 2.000 τ.μ.

Πλέον ο αριθμός των εργαζόμενων εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 800 άτομα, από 677 δύο χρόνια πριν.

Η εξαγορά της Aurora

Παράλληλα η διοίκηση, με τον επικεφαλής της BC Partners Νίκο Σταθόπουλο στη θέση του προέδρου από τον περασμένο Ιούνιο καθώς αντικατέστησε τον ιδρυτή της εταιρείας Μαντζουράνη Μαντζουρανάκη, προγραμματίζει την περαιτέρω την ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ως μέρος αυτού του στρατηγικού σχεδίου πέρυσι τον Δεκέμβριο η Pet City εξαγόρασε αντί τιμήματος 1,35 εκατ. ευρώ την εταιρεία Aurora ΙΚΕ, η οποία δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα από τις νέες συνεργασίες με ισχυρά brands, καθώς και με την ανάπτυξη private labels, τα οποία εκτιμάται ότι θα φέρουν νέο πελατολόγιο στην εταιρεία.

Τα προϊόντα που διατίθενται από τα Pet City ξεπερνούν τα 15.000, περιλαμβάνοντας προϊόντα από παγκοσμίως επώνυμες και αναγνωρισμένες εταιρείες.

Η συμφωνία με την BOX NOW

Θυμίζουμε ότι οι κύριες δραστηριότητες του Ομίλου Pet City είναι η εισαγωγή, εξαγωγή και το εμπόριο τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα, η διάθεση κατοικιδίων, το εμπόριο πάσης φύσεως ειδών για σούπερ μάρκετ, η κατασκευή και το εμπόριο ενυδρείων, το κομμωτήριο κατοικίδιων ζώων, η παροχή κτηνιατρικών υπηρεσιών κατοικίδιων ζώων και η παραγωγή και εμπορία κτηνιατρικών ειδών (φαρμάκων κ.λπ.).

Την περασμένη άνοιξη, η εταιρεία προχώρησε σε συνεργασία με την BOX NOW, προσφέροντας στους πελάτες της σύγχρονες, αυτοματοποιημένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες αποστολής και παραλαβής δεμάτων, μέσω περισσότερων από 1.400 lockers πανελλαδικά.

Οι επιπτώσεις των υψηλότερων επιτοκίων

Επίσης η διοίκηση εξετάζει και αξιολογεί τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης στην οικονομική ανάπτυξη, τα επιτόκια και στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, καθώς και άλλους οικονομικούς δείκτες, που επηρεάζουν τις δραστηριότητες του ομίλου.

Για παράδειγμα η Pet City είναι εκτεθειμένη στον κίνδυνο μεταβολής των επιτοκίων λόγω του υψηλού δανεισμού της. Η εταιρεία είχε κατά στις 31.12.2022 δάνειο ύψους 45 εκατ. ευρώ με μέσο επιτόκιο στη χρήση 3,28%. Αν αφαιρεθούν τα ταμειακά διαθέσιμα (που ήταν 7,325 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022), ο καθαρός δανεισμός ανερχόταν σε 37,674 εκατ. ευρώ και η θέση του σε σχέση με τα ίδια κεφάλαια (49,447 εκατ. ευρώ) στο 76%.

Νέες πηγές κερδοφορίας – Η εικόνα του 2022

Ακόμη το νέο ΔΣ, εκτός από την ανάπτυξη του δικτύου της, συνεχίζει την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου μετασχηματισμού της εταιρικής της ταυτότητας, προκειμένου να εκπληρώσει τους στόχους της, να διαφοροποιήσει τις πηγές κερδοφορίας και να βελτιώσει τις σταθερές ταμειακές ροές.

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι πωλήσεις του ομίλου πέρυσι ανήλθαν σε 53,677 εκατ. ευρώ έναντι 51,422 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένες κατά 4,39%, γεγονός που κυρίως οφείλεται στην αύξηση των καταστημάτων και των τιμών πώλησης, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, σε 49,23% για το 2022 σε σύγκριση με 50,55% το 2021.

Τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης ανήλθαν σε 21,28 εκατ. ευρώ έναντι 17,644 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξης του 20,61%, ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανήλθαν στο 39,65% έναντι 34,31% του 2021, που κυρίως οφείλεται στο άνοιγμα των νέων καταστημάτων και στην εταιρική αναδιοργάνωση.

Τα χρηματοοικονομικά έξοδα το 2022 ανήλθαν σε 1,585 εκατ. ευρώ έναντι 1,247 εκατ. ευρώ το 2021, αύξηση που προήλθε κυρίως από τους τόκους του ομολογιακού δανείου που βάρυναν τα έξοδα για τους δύο τελευταίους μήνες της χρήσεως.

Τέλος, σχετικά με την κερδοφορία, το EBITDA του ομίλου για το 2022 διαμορφώθηκε σε 8,75 εκατ. ευρώ από 11,7 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 5% που προέκυψε από την αύξηση των δαπανών. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 3,423 εκατ. ευρώ από 7,36 εκατ. ευρώ το 2021 και η καθαρή κερδοφορία σε 1,746 εκατ. ευρώ από 5,68 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Πάντως το Δ.Σ. αποφάσισε τη διανομή μεικτού μερίσματος ποσού 2 εκατ. ευρώ από τα μη διανεμηθέντα κέρδη του οικονομικού έτους 2021.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT