Στη Βουλή για έγκριση η προκήρυξη της πώλησης του ΟΛΠ

Στη Βουλή για έγκριση η προκήρυξη της πώλησης του ΟΛΠ

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την κατάθεση προς έγκριση στη Βουλή της προκήρυξης πρόσκλησης εκδήλωσης επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), προανήγγειλε χθες, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου του Economist, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης. Η κίνηση αυτή αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός των προσεχών ημερών, ανοίγοντας επί της ουσίας τον δρόμο για τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, που βρίσκεται μεταξύ των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, αναφορικά με το φετινό πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης.

Η Κομισιόν

Παρ’ όλα αυτά εκκρεμεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, της τροποποίησης της σύμβασης μεταξύ Cosco και ΟΛΠ, για τη δημιουργία της νέας δυτικής προβλήτας και την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος. Τυχόν απόρριψη της σχετικής σύμβασης εκτιμάται ότι θα θέσει εν αμφιβόλω και το εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, καθώς η Cosco, που προβάλλει ως ένας από τους βασικότερους διεκδικητές του ΟΛΠ και της οποίας η δραστηριότητα αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων για το λιμάνι, πιθανότατα θα προσφύγει στη λύση της διαιτησίας. Οπως ανέφερε ο κ. Βαρβιτσιώτης, «παρά τις επανειλημμένες προσπάθειές μας να κάμψουμε τις αντιρρήσεις της Ενωσης, δεν έχουμε ακόμα λάβει το πράσινο φως για να προχωρήσει η επένδυση της Cosco».

Αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση ηση του ΟΛΘ, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμα καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση προς το υπουργείο, για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Είμαστε σε ανοιχτό διάλογο». Σύμφωνα πάντως με τον ίδιο, στόχος είναι να ληφθεί απόφαση για το μοντέλο αξιοποίησης εντός του 2014.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, επανέλαβε στη δική του ομιλία στο συνέδριο του Economist την αντίρρησή του με το μοντέλο πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του οργανισμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ενδεικνυόμενη λύση για την ιδιωτικοποίηση είναι μέσω Συμβάσεων Παραχώρησης και όχι πώλησης μετοχών σε ιδιώτη επενδυτή. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «αν κανένα κακό κρατικό μονοπώλιο δεν προχωρά τα πράγματα, τότε δεν θα τα προχωρήσει και κανένα ιδιωτικό». Συνεχίζοντας, ο κ. Ανωμερίτης επισήμανε ότι το 90% των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών είναι δημόσιου χαρακτήρα (δηλαδή ο ιδιοκτήτης παραμένει το κράτος, ακόμα κι αν η διαχείριση μέρους των δραστηριοτήτων έχει περάσει σε χέρια ιδιωτών). Ενα επιπλέον 7% είναι αμιγώς κρατικά και μόλις το 3% είναι ιδιωτικά λιμάνια. Πάντως, όπως προκύπτει από χθεσινή ανακοίνωσή της, η ΟΜΥΛΕ (Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος) βρίσκεται ήδη επί ποδός, προειδοποιώντας για δυναμικές κινητοποιήσεις στα λιμάνια σε περίπτωση που προωθηθούν διαγωνισμοί ιδιωτικοποίησης των λιμανιών.

Στο μεταξύ, το ενδιαφέρον των Κινέζων επενδυτών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών γνωστοποίησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ν. Μηταράκης. Ο τελευταίος αφιχθείς πρόσφατα από την Κίνα, επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της Shenzen Airport που αποτελεί την εταιρεία διαχείρισης του τέταρτου σε μέγεθος αεροδρομίου της Κίνας. Ο υφυπουργός μάλιστα προέβλεψε ότι μέσα στους επόμενους έξι μήνες θα έχει συμφωνηθεί η αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ.

Για τον ΟΛΠ

Σε ό,τι αφορά τον ΟΛΠ, ο κ. Μηταράκης επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco για το λιμάνι, αλλά και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά. Από την άλλη πλευρά, σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση του Ελληνικού, ο κ. Μηταράκης εκτίμησε ότι στο τέλος του μήνα θα υποβληθούν τρεις προσφορές, ενώ σε ό,τι αφορά τον Αστέρα της Βουλιαγμένης, ανέφερε ότι σύντομα οι Αραβες επενδυτές που επιλέχθηκαν, θα εξειδικεύσουν τα σχέδιά τους στην πολιτική ηγεσία του τόπου.

Τέλος, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρά στη β΄ φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Η υποβολή των προσφορών έχει οριστεί για τις αρχές Ιουνίου. Ο διαγωνισμός αφορά πλέον 14 αεροδρόμια, αφού αποσύρθηκε το ενδιαφέρον των επενδυτών για τα υπόλοιπα επτά, τα οποία οι επενδυτές, εφόσον το επιθυμούσαν, είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν στις δύο βασικές ομάδες των προς αποκρατικοποίηση αεροδρομίων της χώρας.

 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT