Με «φόρα» από το 2013 ξεκίνησε και το νέο έτος, αναφορικά με τη δραστηριότητα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από την εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), τη θυγατρική της Cosco, που λειτουργεί τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση της μητρικής Cosco Pacific Singapore, κατά τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ο ΣΕΠ διαχειρίστηκε συνολικά 234,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 177,5 χιλιάδων κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2013, μια αύξηση της τάξεως του 32%.
Οπως προκύπτει, ο ρυθμός ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας συνεχίζει να επιταχύνεται, καθώς κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013, η ετήσια αύξηση είχε διαμορφωθεί σε 29,9%, καθώς ο ΣΕΠ είχε διαχειριστεί 714.000 εμπορευματοκιβώτια. Συνολικά κατά το 2013, η εν Ελλάδι θυγατρική της Cosco διαχειρίστηκε συνολικά 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο κατά 19,5% έναντι του 2012, όταν ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων είχε ανέλθει σε 2,1 εκατ. Η έναρξη λειτουργίας του νέου Προβλήτα ΙΙΙ τον περασμένο Ιούνιο, αποτελεί τον βασικό λόγο για τη συνεχή άνοδο της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2013, μέσω των εγκαταστάσεων του ΣΕΠ διακινήθηκαν 1,36 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,16 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο εξάμηνο. Ετσι, από την άνοδο κατά 6,1% που είχε καταγραφεί κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, ο ΣΕΠ κατέγραψε ετήσια αύξηση κατά 27,7% κατά το τρίτο τρίμηνο του ίδιου έτους, δείγμα της ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2013, η δραστηριότητα στον προβλήτα Ι, που παραμένει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ, διαμορφώθηκε σε 644.055 εμπορευματοκιβώτια. Επομένως, η συνολική διακίνηση στον Πειραιά το 2013 ξεπέρασε τα 3,15 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, τη στιγμή που η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού προσεγγίζει τα 4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, εφόσον επιβεβαιωθούν και οι προβλέψεις περί ανάσχεσης της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας και επιστροφής στην ανάπτυξη, έστω και με χαμηλό ρυθμό αρχικά, ο ΣΕΠ αναμένει σαφώς αυξημένα μεγέθη κατά το 2014.
Σημειωτέον ότι η Cosco αναμένεται να αποτελέσει και τον βασικό υποψήφιο για την ανάληψη του πλειοψηφικού ποσοστού 67% του ΟΛΠ. Αύριο αναμένεται να συζητηθεί στη Βουλή το σχέδιο προκήρυξης του σχετικού διαγωνισμού κι εφόσον εγκριθεί, το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στη δημόσια πρόσκληση. Ασφαλώς, δεν λείπουν και οι αντιδράσεις, καθώς την ίδια μέρα (Τετάρτη) έχει προγραμματιστεί 24ωρη απεργία από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος, τα μέλη της οποίας αντιδρούν στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση. Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του, αντιτάσσει ότι ο ΟΛΠ έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί από το 2003 και ότι αντικείμενο της πώλησης δεν είναι οι λιμενικές εγκαταστάσεις, που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Ταυτόχρονα, η πώληση ενός ισχυρού πλειοψηφικού πακέτου μετοχών διασφαλίζει την εκδήλωση ενδιαφέροντος από επενδυτές μεγάλης κλίμακας, που θα έχουν συμφέρον για την ανάπτυξη του συνόλου των δραστηριοτήτων του λιμανιού.