2014, Ευρωπαϊκό Ετος Συμφιλίωσης Εργασίας με Οικογενειακή Ζωή

2014, Ευρωπαϊκό Ετος Συμφιλίωσης Εργασίας με Οικογενειακή Ζωή

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οπως είναι γνωστό, το 2014 που διανύουμε έχει κηρυχθεί Ευρωπαϊκό Ετος για τη Συμφιλίωση της Εργασίας με την Οικογενειακή Ζωή. Με δεδομένο ότι το παλαιό μοντέλο του κύκλου ζωής με τα στερεότυπα στάδια –σπουδές, αποφοίτηση, εργασία, γάμος, συνταξιοδότηση– δεν ισχύει πλέον, το ζητούμενο είναι μια νέα πολιτική απασχόλησης, που να λαμβάνει υπόψη της ότι οι άνθρωποι γίνονται γονείς σε μεγαλύτερη ηλικία και έχει αυξηθεί το ποσοστό των διαζυγίων – άρα και των μονογονεϊκών οικογενειών. Επιπλέον, απαιτούν μεγάλες διακοπές από την εργασία τους για να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και, τέλος, δεν αποσύρονται από την τυπική είτε την εθελοντική απασχόληση με τη συνταξιοδότησή τους.

Στο σκεπτικό για την ανακήρυξη το Ευρωπαϊκού Ετους 2014, ωστόσο, πέρα από τον εκμοντερνισμό των πολιτικών απασχόλησης, είναι και η ανακούφιση της «Γενιάς Χ» –γεννημένοι μεταξύ 1960-1980– από τις πολλαπλές πιέσεις που υφίσταται. Στο προσκήνιο έρχεται και η νέα γενιά των Ευρωπαίων μπαμπάδων οι οποίοι, αφού ξεπέρασαν τη δύσκολη φάση της μετάβασής τους «από την πατριαρχία στην πατρότητα», έχουν να αντιμετωπίσουν και τον υπερβάλλοντα ζήλο των κοινωνιολόγων – ερευνητών που συχνά τους «ανατέμνουν» ως φαινόμενο, τους συγκρίνουν διακρατικά, τους μοιράζουν «ετικέτες» και ίσως τους μπερδεύουν περισσότερο…

Ενα μικρό παράδειγμα της έντονης αυτής δραστηριότητας έχει αναφερθεί σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για τη Βελτίωση των Συνθηκών Διαβίωσης και Εργασίας, που επιχείρησε να δώσει απάντηση στο ερώτημα: «Αλλάζει, πράγματι, ο ρόλος του πατέρα; Ποια η συμμετοχή τους στο μεγάλωμα των παιδιών και στο νοικοκυριό». Κατ’ αρχάς, οι ίδιοι οι ερωτηθέντες παραδέχθηκαν ότι είναι «διαφορετικοί μπαμπάδες» από τους δικούς τους. Απέρριψαν το παλιό πατριαρχικό στυλ, ωστόσο εμφανίσθηκαν αβέβαιοι να προσδιορίσουν έναν εναλλακτικό βιώσιμο πατρικό ρόλο. Δήλωσαν ότι κάτι που τους δυσκολεύει περισσότερο είναι να συμβιβάσουν τις θετικές πλευρές του έντονου συναισθηματισμού τους με τις αρνητικές. Οταν δηλαδή απαιτείται σύγκρουση λόγω άρνησης και τήρηση κανόνων και απαγορεύσεων.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή