ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ανάπτυξη των logistics θα φέρει εξοικονόμηση έως 15% στην τελική τιμή των προϊόντων

i-anaptyxi-ton-logistics-tha-ferei-exoikonomisi-eos-15-stin-teliki-timi-ton-proionton-2010165

Εξοικονόμηση από 3% έως 15% στην τελική τιμή των προϊόντων πρόκειται να επιφέρει η ανάπτυξη του κλάδου των logistics στη χώρα, όπως επεσήμαναν χθες οι συναρμόδιοι υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης και Μ. Χρυσοχοΐδης κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου «Ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις».

Η εξοικονόμηση στην τελική τιμή του προϊόντος εξαρτάται από το είδος του προϊόντος και σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές στα είδη καθημερινής χρήσης η μείωση της τιμής για τον καταναλωτή διαμορφώνεται μεταξύ 3% και 6%, από 10%-15% για τα είδη υψηλής τεχνολογίας (π.χ. κινητά τηλέφωνα κ.λπ.) και μεταξύ 7% και 10% για τα ενδιάμεσα είδη (π.χ. τηλεοράσεις, ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.) όπως διευκρίνισε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος.

Η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης αποτελεί τον πυρήνα του νέου θεσμικού πλαισίου για την εφοδιαστική αλυσίδα όπως περιγράφεται στο σχετικό νομοσχέδιο. Πλέον θα αρκεί, για την πλειονότητα των περιπτώσεων (πέραν των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων), είτε μια υπεύθυνη δήλωση συμμόρφωσης είτε πιστοποίηση τρίτων, με περιορισμένη εμπλοκή της δημόσιας διοίκησης για την έκδοση σχετικής άδειας. Η διαδικασία αδειοδότησης θα συνδυαστεί με τον νόμο-πλαίσιο για την απλοποίηση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων, όπως εξήγησε ο κ. Χατζηδάκης. Οσες εγκαταστάσεις Αποθήκευσης και Διανομής Εμπορευμάτων έχουν ήδη αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο (Π.Δ.79/2004, Ν.3982/2011) θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί.

Παράλληλα εξισώνονται οι όροι δόμησης των αποθηκευτικών χώρων με τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης. Στόχος είναι η δημιουργία νέων ή η λειτουργία υφιστάμενων αποθηκών σε περισσότερα σημεία αλλά με συντελεστές δόμησης αντίστοιχους της βιομηχανίας. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων, η αδειοδότηση των οποίων θα γίνεται με διαδικασίες fast track. Εισάγεται επίσης το πλαίσιο για την αστική μεταφορά – διανομή εμπορευμάτων, ενώ παρέχεται αρμοδιότητα στους δήμους ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν χώροι για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν στα καταστήματα. Αποσαφηνίζονται επίσης ζητήματα που αφορούν την σήμανση των φορτίων, τα υλικά αποθήκευσης, ενώ προωθείται η τυποποίηση και προτυποποίηση στα ελληνικά logistics. «Ο τομέας των logistics συνιστά έναν από τους οκτώ τομείς της ελληνικής οικονομίας, οι οποίοι κατά κύριο λόγο θα ενισχυθούν από το νέο ΕΣΠΑ, όπως υποδεικνύουν τα ευρήματα των μελετών του ΙΟΒΕ, του ΚΕΠΕ και της McKinsy» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.