ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν κατά 5% οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

ayxithikan-kata-5-oi-poliseis-proionton-idiotikis-etiketas-2010390

Με ετήσιο ρυθμό 5% «τρέχουν» οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα την τελευταία τριετία, ευνοημένες από την οικονομική κρίση και τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε αυτά, καθώς είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στα είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας η διαφορά στις τιμές φτάνει ακόμη και το 50%. Παρά βεβαίως τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, το μερίδιό τους είναι ακόμη χαμηλό (κάτω από 20%) έναντι 37% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Τα συμπεράσματα αυτά περιλαμβάνονται στην έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με τίτλο «Αντίληψη των Ελλήνων καταναλωτών για τη συνεισφορά του κλάδου των σούπερ μάρκετ». Η έρευνα έγινε σε πανελλαδικό δείγμα 2.000 ατόμων και ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2013.

Σύμφωνα με την έρευνα το 79% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα σούπερ μάρκετ συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην τοπική ανάπτυξη μιας περιοχής-γειτονιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό στην έρευνα του 2010 ήταν 69%. Σε ποσοστό 74% οι Ελληνες καταναλωτές πιστεύουν ότι τα σούπερ μάρκετ ενισχύουν την ελληνική περιφέρεια, κάτι που είναι αποτέλεσμα των μεγάλων πανελλαδικών δικτύων που έχουν αναπτύξει οι αλυσίδες του κλάδου, δίκτυα τα οποία προσφέρουν εργασία στην τοπική κοινωνία αλλά και συνεργάζονται με τοπικούς παραγωγούς.

Επτά στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι τα σούπερ μάρκετ στηρίζουν τα ελληνικά προϊόντα, είτε παρέχοντας πρόσβαση σε μία πλειάδα προϊόντων Ελλήνων παραγωγών μικρών και μεγάλων, είτε και μέσω της ίδιας παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Προϊόντα εγχώριας παραγωγής

Σημειώνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τόσο ελληνικών όσο και ξένων συμφερόντων έχουν αυξήσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια τους κωδικούς εγχώριας παραγωγής, ενώ παράλληλα αρκετοί από αυτούς τους κωδικούς, ειδικά στα τρόφιμα, τοποθετούνται σε καταστήματα των εταιρειών και εκτός Ελλάδας.

Συνολικά το 72% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι θετική η συμβολή των σούπερ μάρκετ στην ελληνική οικονομία μέσω των επενδύσεων που υλοποιούν, της συμβολής τους στο ΑΕΠ, καθώς και μέσω της διατήρησης των θέσεων εργασίας ή ακόμη και αύξησης της απασχόλησης. Σημειώνεται ότι στο λιανεμπόριο τροφίμων την τελευταία τριετία παρατηρείται αύξηση της απασχόλησης κατά 2%, ενώ η συνεισφορά του στο ΑΕΠ εκτιμάται σε σχεδόν 7%.