Μάνατζμεντ και πλειοψηφία μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» θέλει κινεζική κοινοπραξία

Μάνατζμεντ και πλειοψηφία μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» θέλει κινεζική κοινοπραξία

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πλειοψηφικό πακέτο μετοχών και μάνατζμεντ του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επιθυμεί να αποκτήσει η κινεζική κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedmann Pacific Asset Management Ltd (FPAM) και τη Shenzhen Airport. Τη στιγμή που παραμένει αδιευκρίνιστο το ποσοστό που θα διαθέσει προς πώληση το ΤΑΙΠΕΔ, εκπρόσωποι της κινεζικής κοινοπραξίας προχώρησαν σε ανακοίνωση του επενδυτικού τους ενδιαφέροντος τονίζοντας παράλληλα, ότι ο ΔΑΑ μπορεί να αποτελέσει πηγή σημαντικών επενδύσεων και ανάπτυξης για τη χώρα. Οσο πιο μακροχρόνια είναι η σύμβαση εκμετάλλευσης, και όσο μεγαλύτερο το πακέτο μετοχών που θα διατεθεί τόσο πιο ικανοποιημένη θα είναι η κινεζική κοινοπραξία, ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της FPAM Ερικ Τσενγκ έσπευσε να διευκρινίσει ότι όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά. «Είμαστε σε συζητήσεις με την ελληνική πλευρά εδώ και τρία χρόνια και το επενδυτικό μας ενδιαφέρον για τον ΔΑΑ είναι γνωστό. Οσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή μας στο αεροδρόμιο τόσο περισσότερα περιθώρια επενδύσεων σε αυτό θα έχουμε» τόνισε ο κ. Τσενγκ.

Ερωτηθείς γιατί επιδεικνύει ζωηρό ενδιαφέρον για τον ΔΑΑ, ο κ. Τσενγκ εξήγησε ότι ο όμιλος θέλει να δημιουργήσει μια πύλη εισόδου στην Ευρώπη από την Ασία και το «Ελ. Βενιζέλος» φαίνεται ότι είναι το μοναδικό αεροδρόμιο με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Οπως τόνισε ο κ. Τσενγκ η πλειονότητα των άλλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων έχει ξεπεράσει τις δυνατότητές του, διατηρώντας πλέον περιορισμένα έως ανύπαρκτα περιθώρια ανάπτυξης.

Στόχος της κοινοπραξίας είναι να τροποποιήσουν το τοπίο των μεταφορών της Ευρώπης μετατρέποντας τη χώρα σε κόμβο μεταξύ των δύο ηπείρων.

Σχολιάζοντας την επιστολή που έλαβε η κοινοπραξία από το ΤΑΙΠΕΔ με την οποία ζητούσε το Ταμείο διευκρινίσεις για τη δημοσιοποίηση του επενδυτικού της ενδιαφέροντος πριν από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, ο κ. Τσενγκ υποστήριξε ότι δεν θεωρεί πρώιμο το ενδιαφέρον της κοινοπραξίας καθώς σε όλα τα προγράμματα της τρόικας προκύπτει ότι ο ΔΑΑ θα εισέλθει σε διαγωνιστική διαδικασία. Αποκάλυψε επίσης ότι πέρα των κυβερνητικών στελεχών με τα οποία έχει επικοινωνήσει την τελευταία τριετία, είχε σειρά επαφών και με άλλους φορείς, αλλά και με την PFP, την καναδική εταιρεία η οποία έχει σήμερα τη διαχείριση του αεροδρομίου. «Από τις επαφές που έχουμε κάνει μάλιστα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από την ελληνική πλευρά» πρόσθεσε ο κ. Τσενγκ.

Χαρακτήρισε επίσης ακριβά τα τέλη χρήσης του αεροδρομίου για τα οποία είπε ότι δεν μπορεί σε αυτήν την φάση να υποσχεθεί ότι θα τα μειώσει. Σημείωσε όμως ότι στόχος της κοινοπραξίας είναι να ενισχύσει τα έσοδα του αεροδρομίου μέσω αύξησης της κίνησης και όχι των τελών χρήσης.

Πρόθεση της κοινοπραξίας, όπως ανέφερε ο κ. Τσενγκ, είναι να επωφεληθούν από το αναπτυξιακό δυναμικό της κινεζικής οικονομίας, προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες από την Ασία. Εκτιμάται ότι το 2020 οι Κινέζοι τουρίστες στην Ευρώπη θα ανέλθουν σε 15 εκατ. από 3,8 εκατ. το 2010. «H Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτή την τάση και να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες από την Κίνα», υποστήριξε ο κ. Τσενγκ.

Σήμερα στη μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ συμμετέχουν το ελληνικό Δημόσιο που είναι μέτοχος πλειοψηφίας με ποσοστό 55%, η PSP Investments με 26,7%, το fund HT AC του οποίου κύριοι μέτοχοι είναι καναδικά και αυστραλιανά θεσμικά επενδυτικά σχήματα με 13,3% καθώς και η οικογένεια Κοπελούζου με 4,99%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή