Απλοί καταναλωτές και μικρομεσαίες ο στόχος της Lenovo στην Ελλάδα

Απλοί καταναλωτές και μικρομεσαίες ο στόχος της Lenovo στην Ελλάδα

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Στην Ελλάδα  το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι η καταναλωτική ζήτηση αυξάνεται. Και όταν βλέπεις ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν χρήματα για να αγοράσουν τεχνολογικά προϊόντα, σημαίνει ότι ήδη έχουν καταφέρει να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες».

Αυτό τονίζει, μιλώντας στην «Κ», ο κ. Γκλεμπ Μίσιν, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Lenovo East, που περιλαμβάνει τις δραστηριότητες του κινεζικού κολοσσού –η Lenovo αποτελεί τη Νο 1 εταιρεία στον κόσμο στην κατηγορία των προσωπικών υπολογιστών– στην Ευρώπη, στην Αφρική και στη Μέση Ανατολή. Ο κ. Μίσιν βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα και μοιράστηκε μαζί μας τα «επιθετικά», όπως ο ίδιος τα χαρακτήρισε, σχέδια που έχει η Lenovo για την ελληνική αγορά.

Σταθεροποίηση της αγοράς

Τα σχέδια αυτά συνδέονται αφενός με την οικονομική ανάκαμψη και τη σταθεροποίηση της αγοράς που βλέπει η Lenovo στην Ελλάδα, καθώς η εταιρεία θα εστιάσει τόσο στους απλούς καταναλωτές με νέα προϊόντα, μεταξύ αυτών και «έξυπνα κινητά», όσο και στους εταιρικούς πελάτες, κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αξιοποιώντας προς αυτήν την κατεύθυνση και την ισχυρή σχέση που έχει αναπτύξει με τον μεγαλύτερο πελάτη της στην Ελλάδα, ήτοι την Εθνική Τράπεζα. «Στην Ελλάδα είμαστε Νο 4 συνολικά και σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων Νο 2. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πεδίον δόξης λαμπρόν για να αναπτυχθούμε περαιτέρω», σημειώνει ο κ. Μίσιν.

Εντός του 2014 η Lenovo θα λανσάρει και στην ελληνική αγορά τα «έξυπνα κινητά της». «Είμαστε ήδη σε πολλές κατηγορίες στη λιανική, οπότε μπορούμε και ξέρουμε να μπούμε και στα κινητά. Βεβαίως, γνωρίζουμε ότι η ελληνική αγορά συσκευών κινητών αυτή τη στιγμή κυριαρχείται από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Τα περισσότερα μοντέλα μας είναι dual sim (σ.σ. μπορούν, δηλαδή, να έχουν δύο κάρτες sim διαφορετικών παρόχων). Αυτό δεν αρέσει στους παρόχους. Για τον λόγο αυτό πρέπει να προετοιμάσουμε λίγο διαφορετικά το χαρτοφυλάκιό μας για την ελληνική αγορά. Πιστεύω ότι μετά την εξαγορά της Motorola θα είμαστε αμέσως έτοιμοι», επισημαίνει ο κ. Μίσιν.

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιανουαρίου η Lenovo συμφώνησε να εξαγοράσει από την Google την επιχειρηματική δραστηριότητα «έξυπνων κινητών» Motorola. Στην ερώτηση, βεβαίως, πώς σκοπεύει η Lenovo να «χτυπήσει» μια αγορά η οποία παγκοσμίως κυριαρχείται από τη Samsung και την Apple ο κ. Μίσιν απαντάει: «Πουλάμε ήδη κινητά στην Κίνα, τη Ρωσία, το Καζακστάν, την Ινδία, τη Σερβία, την Ουκρανία. Ποιο θα είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα; Εάν δείτε τα προϊόντα μας στην κατηγορία των φορητών υπολογιστών, θα καταλάβετε. Εχουμε προϊόντα οικονομικά, έχουμε προϊόντα mainstream, προϊόντα premium, προϊόντα επαγγελματικά, όπως το κινητό τηλέφωνό μου που η μπαταρία του διαρκεί τρεις ημέρες».

Στόχος της Lenovo ειδικά για την κατηγορία των «έξυπνων κινητών» είναι να έχει σε κάθε αγορά που εισέρχεται μερίδιο τουλάχιστον 10%. «Εάν έχεις λιγότερο από 10% οι καταναλωτές, δεν σου δίνουν καμία προσοχή», υποστηρίζει ο κ. Μίσιν, προσθέτοντας ότι αυτός είναι ο κανόνας που ακολουθεί η Lenovo και στις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων της. Ο ίδιος θεωρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lenovo την εύκολη προσαρμογή της στα νέα δεδομένα. «Από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές προσωπικών υπολογιστών μόνο η Lenovo έκανε στροφή στα νέα προϊόντα, όπως είναι οι ταμπλέτες και τα “έξυπνα κινητά”. Είμαστε ήδη η Νο 3 εταιρεία στον κόσμο στην κατηγορία των έξυπνα συνδεόμενων συσκευών (smart connected devices)».

Στο λιμάνι του Πειραιά

Από φέτος τα προϊόντα της Lenovo που προορίζονται για την ελληνική αγορά έρχονται απευθείας από την Κίνα στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μέσω Ρότερνταμ, γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό. Για την ώρα, πάντως, η Lenovo δεν σχεδιάζει τη δημιουργία logistics center στην Ελλάδα με στόχο να διανέμονται από εδώ τα προϊόντα της στην υπόλοιπη Ευρώπη και οι αποθήκες που η εταιρεία διαθέτει χρησιμοποιούνται για τα προϊόντα τα οποία διατίθενται στην ελληνική αγορά. Κάθε άλλο, όμως, παρά το αποκλείει ο κ. Μίσιν: «Για να φτιάξουν η ZTE και η Huawei κέντρα logistics στην Ελλάδα σημαίνει ότι έχουν εντοπίσει όφελος. Θα το κοιτάξουμε κι εμείς και αν διαπιστώσουμε ότι μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς και δεν προσθέτει απλώς προσωρινό όφελος, να είστε βέβαιη ότι θα το πράξουμε κι εμείς». Η Lenovo περιλαμβάνεται στη λίστα του Fortune 500 με τις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες παγκοσμίως με τζίρο 34 δισ. δολαρίων και με 35.000 εργαζομένους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή