«SayNoToolkit» κατά της δωροδοκίας και της διαφθοράς

«SayNoToolkit» κατά της δωροδοκίας και της διαφθοράς

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η προσπάθεια για την καταπολέμηση της δωροδοκίας και της διαφθοράς στις εταιρείες ξεπέρασε πλέον την υποχρεωτική τήρηση των νόμων και την εφαρμογή των κωδίκων δεοντολογίας, όπως και κάθε άλλου προδραστικού μέτρου θεσπίζουν οι οργανισμοί, ώστε το έγκλημα να στοχοποιείται και να τιμωρείται ο υπεύθυνος εργαζόμενος. Χάρη στην τεχνολογική πρόοδο της εποχής μας, τον πρώτο λόγο τον έχει το «SayNoToolkit». Μια φορητή εφαρμογή, αλλά και διαδικτυακή θέση, με την οποία οι επιχειρήσεις μπορούν να βοηθήσουν και να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους, ώστε να αναγνωρίσουν τις περιπτώσεις δωροδοκίας και να είναι βέβαιοι τη συγκεκριμένη στιγμή που συναλλάσσονται και αποφασίζουν ότι δεν έχουν ενδώσει –ακόμη και άθελά τους– ούτε πρόκειται να κατηγορηθούν για διαφθορά.

Με ένα άγγιγμα στο smartphone, είτε σε άλλη φορητή μικροσυσκευή, ο συναλλασσόμενος εργαζόμενος μπορεί να λάβει μιαν από τις τρεις απαντήσεις «Say No, Say Yes» ή «Ζήτησε περισσότερες πληροφορίες για να μην πάρεις λάθος απόφαση». Εννοείται ότι ο κάθε οργανισμός έχει εφοδιάσει με τις κατάλληλες απαντήσεις και με τη σωστή καθοδήγηση την εφαρμογή αυτή, που έχει στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, ακόμη και στην περίπτωση που στον εργαζόμενο προσφερθεί –είτε εκείνος προσφέρει– ένα δώρο είτε φιλοξενία, είτε ακόμη εάν αντιμετωπίσει σύγκρουση συμφερόντων. Η κάθε εταιρεία μπορεί να δώσει το δικό της brand στην εφαρμογή της, όπως και τα δικά της δεδομένα και ζητούμενα για τους εργαζομένους της.

Με το σκεπτικό ότι η κοινοποίηση πολιτικών και κωδίκων δεοντολογίας δεν επαρκεί για να προστατευθεί η φήμη και οι αξίες μιας εταιρείας, αλλά και προκειμένου να γίνει στους εργαζομένους εύκολη και άμεσα προσιτή η σχετική ενημέρωση, το Institute of Business Ethics στη Βρετανία (www.ibe.org.uk) δημιούργησε και διέθεσε το πρώτο SayNoToolkit (www.saynotoolkit.net), ύστερα μάλιστα και από την ισχύ του νόμου για την καταπολέμηση της δωροδοκίας, η παρέκκλιση του οποίου μπορεί να στοιχίσει πολύ ακριβά στις εταιρείες.

«Δύσκολες αποφάσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν κάθε στιγμή οι εργαζόμενοι, όταν ταξιδεύουν, όταν προσφέρουν –είτε οι ίδιοι δέχονται– δώρα και φιλοξενία, είτε όταν διαπραγματεύονται με τους πελάτες». Ομως η φορητή αυτή εφαρμογή τούς εξασφαλίζει τη σωστή απόφαση, μια και είναι δύσκολο να ανακαλούν στη μνήμη τους σε real time το τι σχετικό διδάχθηκαν κατά την εκπαίδευση, είτε τι ακριβώς προβλέπεται από την εταιρεία τους» σχολιάζει η Ethical Corporation (www.ethicalcorp.org), η οποία και μας ενημέρωσε σχετικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή