ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από τον κλάδο τροφίμων οι 7 από τις 15 ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις

apo-ton-klado-trofimon-oi-7-apo-tis-15-tachytera-anaptyssomenes-epicheiriseis-2015335

Τις 15 ταχύτερα αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις παρουσίασε σε έρευνά της η Infobank Hellastat, η οποία στηρίχθηκε στον ρυθμό ανάπτυξης του κύκλου εργασιών και κερδοφορίας που εμφάνισαν την τετραετία 2009-2012.

Πρόκειται για τις εξής εταιρείες (με αλφαβητική σειρά): Flexopack, Intercomm Foods, Pharmathen, Raycap, Aραμπατζής Μιχαήλ AEBE, Δημητριακή A.E., Ελτον, Ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλώσεων, Κάλλας-Παπαδόπουλος, Καρέλια, Κρι-Κρι, Μεγα προϊόντα ατομικής υγιεινής, Παυλίδης Πρόδρομος, Πλαστικά Κρήτης και Συμετάλ (θυγατρική ομίλου Βιοχάλκο). Οπως αναφέρει σε χθεσινή ανακοίνωση η Infobank Hellastat «παρατηρείται ότι από τις 15 αυτές εταιρείες, οι 7 δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων – ποτών – εμφιαλωμένων νερών, γεγονός που δείχνει την ανθεκτικότητα του συγκεκριμένου τομέα στις συνθήκες ύφεσης της οικονομίας. Επίσης, περιλαμβάνονται δύο επιχειρήσεις παραγωγής πλαστικών προϊόντων και από μία εταιρεία από τους κλάδους των ηλεκτρονικών – ηλεκτρολογικών συστημάτων, μεταλλοβιομηχανιών, φαρμακοβιομηχανιών παραγωγής τσιγάρων), χαρτοβιομηχανιών και χημικών πρώτων υλών.

Από τη μελέτη διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας των 15 εταιρειών βασίστηκε σε: α) Ανάπτυξη εξαγωγικής (ή και παραγωγικής) δραστηριότητας στο εξωτερικό, β) Διαρκή έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων για τις παραγωγικές επιχειρήσεις και γ) Διαρκείς επενδύσεις σε υποδομές και μηχανολογικό εξοπλισμό.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η μελέτη φέρει μήνυμα αισιοδοξίας, καθώς δείχνει τη δυνατότητα ανάπτυξης και κερδοφορίας μέσα στην κρίση και υπογραμμίζει την ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων για αξιοποίηση της εγχώριας παραγωγής και την έντονη εξαγωγική τους δραστηριότητα. Από την παρουσίαση των 15 ταχύτερα αναπτυσσόμενων ελληνικών επιχειρήσεων, διαπιστώνεται ότι το μοντέλο της επιτυχημένης λειτουργίας τους βασίστηκε σε ένα πλέγμα παραγόντων που τους επέτρεψε να εμφανίζουν αναπτυξιακή πορεία, αντισταθμίζοντας τις συνέπειες από την ύφεση που διέπει την ελληνική οικονομία. Συνοπτικά, αυτοί οι πυλώνες δράσεις μπορούν να συνοψιστούν στα σημεία Εξωστρέφεια, Ερευνα και Ανάπτυξη και Επενδύσεις».

Προκειμένου να εντοπίσει τις εν λόγω εταιρείες, η Infobank Hellastat αναζήτησε επιχειρήσεις που το 2012 εμφάνισαν κύκλο εργασιών τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων τουλάχιστον 1,5 εκατ. ευρώ. Από αυτές, επιλέχτηκαν όσες την τετραετία 2009-2013 είχαν εμφάνισαν θετικά προ φόρων αποτελέσματα, ενώ εξαιρέθηκαν όσες είχαν σημειώσει ζημίες σε μία ή περισσότερες χρήσεις της εν λόγω περιόδου. Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι οι παραπάνω εταιρείες καθ’ όλη τη διάρκεια της εξαετούς ύφεσης υλοποίησαν επενδυτικά προγράμματα στοχεύοντας στη βελτίωση των προϊόντων τους. Ταυτόχρονα διατήρησαν σε επαρκή επίπεδα την ταμειακή τους ρευστότητα για να αντεπεξέλθουν στην έλλειψη ρευστότητας στην εγχώρια αγορά.