Το ΤΑΙΠΕΔ προτείνει προς ιδιωτικοποίηση το 67% του ΟΛΘ

Το ΤΑΙΠΕΔ προτείνει προς ιδιωτικοποίηση το 67% του ΟΛΘ

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ θα αναθεωρήσουν την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καταστεί πιο λειτουργική. Το ελληνικό Δημόσιο θα παραμείνει μέτοχος του 7% των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε., μέσω του οποίου και της κατάλληλης συμφωνίας μετόχων, «θα θωρακιστεί το δημόσιο συμφέρον», όπως ανέφερε χθες στη Βουλή η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης που θα συνοδεύσει τη πώληση του 67% των μετοχών, θα έχει διάρκεια μέχρι το 2051 και ότι δεν υπάρχει πρόθεση επέκτασής της. Επίσης το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε επαφή με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να βρεθεί ένα μοντέλο συνύπαρξης των λιμενικών δραστηριοτήτων και της πρόσβασης του κοινού στις λιμενικές εγκαταστάσεις όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Το προτεινόμενο μοντέλο αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ είναι το περίπου το ίδιο με εκείνο του ΟΛΠ. Η διαφορά είναι ότι στον ΟΛΠ ήδη υπάρχει ένας υπο-παραχωρησιούχος, η Cosco. Το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Γιάννη Εμίρη, δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί στον ΟΛΘ καθώς, «είναι μικρό λιμάνι για να χωρέσει περισσότερους του ενός παραχωρησιούχους. Δεν υπάρχει χώρος να συμβεί αυτό» πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι δεν επιτυγχάνονται και οικονομίες κλίμακας. Επιπλέον, μέσω της πώλησης των μετοχών, είναι η ταχύτερη διαδικασία για ν’ αποκτήσει το Ταμείο έσοδα.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στη χθεσινή ενημέρωση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο λιμάνι. Η ΟΛΘ Α.Ε., εκτός από κερδοφόρος επιχείρηση, έχει στο ταμείο διαθέσιμα περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ και η εμπορευματική κίνηση στο λιμένα είναι ανοδική. «Η διοίκηση έκανε καλή δουλειά» παραδέχθηκε χθες στη Βουλή ο κ. Εμίρης, σημειώνοντας ωστόσο, ότι η εμπορευματική κίνηση ποτέ δεν ανέκαμψε στα επίπεδα του 2007 μετά τις μεγάλες απεργίες του 2008. Αντίθετα, όπως ανέφερε, η εμπορευματική κίνηση ανέκαμψε στον Πειραιά και μάλιστα την ξεπέρασε, κυρίως λόγω της συμβολής της Cosco, η οποία κατέστησε τον λιμένα του Πειραιά ως το 3ο λιμάνι της Μεσογείου από 11ο που ήταν πριν. «Αυτό που έγινε στον Πειραιά», είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, «θέλουμε να γίνει και στον ΟΛΘ… Υπάρχει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον και το οποίο πρέπει ν’ αξιοποιηθεί. Η καλύτερη συγκυρία είναι τώρα, και δεν πρέπει ν’ αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί».

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης τάχθηκαν κατά του συγκεκριμένου μοντέλου αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ. Από το ΚΚΕ, που ήταν αρνητικό σε όλα, μέχρι και το ΠΑΣΟΚ, παρουσιάσθηκαν διάφορα ενδιάμεσα επίπεδα αξιοποίησης του ΟΛΘ από ιδιώτες. Η ΔΗΜΑΡ και ο ΣΥΡΙΖΑ για παράδειγμα φάνηκαν να συζητούν το ενδεχόμενο μιας ή περισσότερων υπο-παραχωρήσεων, ενώ το ΠΑΣΟΚ, μέσω του εκπροσώπου του Πάρη Κουκουλόπουλου, πρότεινε τη λύση της πώλησης μετοχών (έως το 24%) και επιμέρους υπο-παραχωρήσεις. Μάλιστα το κόμμα της συγκυβέρνησης σε χθεσινή του ανακοίνωση έκανε λόγο για «αντίθεσή του με την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ» και ότι «μετά τη (χθεσινή) διαδικασία της Βουλής, θα αναπτύξει πολιτικές πρωτοβουλίες για την υιοθέτηση της εναλλακτικής μας πρότασης, στην οποία συγκλίνει το σύνολο σχεδόν των παραγωγικών φορέων της πόλης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή