Πρόβλεψη για αύξηση 20% στη διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά

Πρόβλεψη για αύξηση 20% στη διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά προβλέπεται να σημειώσει αύξηση 20% κατά το 2014, σύμφωνα με σχετική μελέτη της Business Monitor International (BMI). Με βάση αυτήν, εκτιμάται ότι, συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά, θα διακινηθούν 3,82 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, 20% περισσότερα απ’ ό,τι το 2013, όταν και πάλι η αύξηση σε ετήσια βάση είχε ξεπεράσει το 15%, δείγμα της δυναμικής που έχει αναπτύξει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Σε μεσοπρόθεσμη βάση, η έρευνα κάνει λόγο για μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 14,2%. Οσον αφορά το σύνολο των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά, προβλέπεται αύξηση της τάξεως του 7,8% σε 16,68 εκατ. τόνους, ενώ μεσοπρόθεσμα η μέση ετήσια άνοδος θα διαμορφωθεί σε 5,7%. Aξίζει να σημειωθεί ότι η ΒΜΙ προχώρησε σε αναθεώρηση των προβλέψεών της προς τα πάνω για το λιμάνι του Πειραιά, σε σχέση με προηγούμενες εκτιμήσεις. Σημαντικό ρόλο στην εν λόγω κίνηση διαδραματίζουν οι νέες επενδύσεις σε υποδομές που έχουν πραγματοποιηθεί στον Πειραιά, αυξάνοντας τη δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης, θετική συνεισφορά στην περαιτέρω άνοδο της δραστηριότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να έχει και η αναμενόμενη βελτίωση της ζήτησης προϊόντων στην Ευρώπη, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει αρχίσει να εδραιώνεται σταδιακά ως ένας από τους σημαντικούς διαμετακομιστικούς κόμβους και πύλη εισόδου προϊόντων από την Ασία και άλλες χώρες προς τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου.

Για τη Θεσσαλονίκη

Η ανάλυση της BMI επεκτείνεται και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου η ΒΜΙ κάνει λόγο για άνοδο της τάξεως του 1,5% κατά το 2014, σε ό,τι αφορά τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων, σε 327.144. Οσον αφορά την περίοδο έως το 2018, ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας αναμένεται να διαμορφωθεί σε 2%. Συνολικά, τα φορτία που θα διακινηθούν μέσω του ΟΛΘ θα αυξηθούν φέτος κατά 1,8% σε 13,21 εκατ. τόνους, ενώ η μέση ετήσια άνοδος κατά τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αγγίξει το 2,1%.

Στην πρώτη δεκάδα

Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Port Monitor, το λιμάνι του Πειραιά αναρριχήθηκε στην 8η θέση πανευρωπαϊκά κατά τη διάρκεια του 2013, σε ό,τι αφορά τη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 15,3% σε 3,16 εκατ. από τις προβλήτες τόσο του ΟΛΠ όσο και της ΣΕΠ (θυγατρικής της Cosco). Πλέον, είναι σαφές ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει εδραιωθεί στην πρώτη δεκάδα της Ε.Ε., θέση που κατέκτησε για πρώτη φορά το 2012. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε πριν από λίγες εβδομάδες η Eurostat για το 2012, ο Πειραιάς βρέθηκε στη 10η θέση, καθώς από τις προβλήτες του λιμανιού διακινήθηκαν 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που συνιστά αύξηση της τάξεως του 67,5% σε σχέση με το 2011, δείγμα της αλματώδους ανάπτυξης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση στην Ελλάδα και τη συνακόλουθη μείωση των εισαγωγών.

Συνολικά στα λιμάνια της Ευρώπης διακινήθηκαν εμπορεύματα 3,7 δισ. τόνων το 2012, μια αύξηση κατά 1%, έναντι του προηγούμενου έτους. Τα λιμάνια της Ολλανδίας (Ρότερνταμ και Αμστερνταμ) διατήρησαν τη χώρα στην κορυφή της λίστας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ διακινήθηκαν εμπορεύματα 395,6 εκατ. τόνων, όταν μέσω του δεύτερου τη τάξει λιμανιού, εκείνου της Αμβέρσας, το αντίστοιχο μέγεθος δεν ξεπέρασε τα 164,5 εκατ. τόνους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή