Η OMEGA και το Solar Impulse

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Solar Impulse, που ξεκίνησε από τον Bertrand Piccard και τον André Borschberg, έχει θέσει ως στόχο έως το 2015 τον γύρο του πλανήτη με ένα αεροπλάνο το οποίο θα τροφοδοτείται για να κινείται, μέρα και νύχτα, με τίποτα άλλο παρά μόνο την ηλιακή ενέργεια.

Το δεύτερο ηλιακό αεροπλάνο, το Solar Impulse 2, παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου στο Payerne της Ελβετίας στις 9 Απριλίου.

Η OMEGA έχει ενεργό ρόλο ως ένας από τους Κυριότερους Συνεργάτες του Solar Impulse, παρέχοντας τόσο οικονομική υποστήριξη όσο και τη  καίρια τεχνολογία για ένα εγχείρημα που θα συμβάλει στην επιστημονική και οικολογική ανάπτυξη των εναλλακτικών μέσων βιώσιμης ενέργειας. Οι σημαντικές συνεισφορές της OMEGA θα συνεχίσουν  να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας του Προγράμματος Solar Impulse κατά τα προσεχή έτη.

Το Solar Impulse 2 έχει κατασκευαστεί για να αντιμετωπίσει την πρόκληση να γίνει το πρώτο αεροπλάνο που θα κάνει το γύρο του κόσμου χρησιμοποιώντας τον ήλιο ως μοναδική πηγή ενέργειας. Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις αυτού του νέου αεροπλάνου έχουν προγραμματιστεί για να ξεκινήσουν τον Μάιο στην Ελβετία.

Πρόκειται για πολλές νέες και βελτιωμένες τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί από την OMEGA οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί για να κάνουν το αεροπλάνο πιο ενεργειακά αποδοτικό. Αυτές οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα ελαφρύτερο, πιο αποτελεσματικό σύστημα φωτισμού προσγείωσης, μια αναβαθμισμένη, ελαφριά έκδοση του OMEGA Instrument και έναν διανομέα ενέργειας που μεταφέρει την ενέργεια από τη μία μηχανή στην άλλη σε περίπτωση που κάποια αντιμετωπίζει έλλειψη ενέργειας. Η OMEGA προσέφερε επίσης ελαφρύτερα ηλεκτρονικά στο ταμπλό στο εσωτερικό του αεροσκάφους. 

Το OMEGA Instrument

Το όργανο με την ονομασία OMEGA Instrument, το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον θρύλο της αεροναυπηγικής, τον Ελβετό Claude Nicollier, δείχνει το βαθμό της κλίσης του αεροπλάνου και μπορεί πολύ εύκολα να διαβαστεί από τον πιλότο. Οι ενδείξεις είναι ιδιαίτερα ορατές, αλλά υπάρχουν επίσης και συσκευές δόνησης συναγερμού τοποθετημένες στα μανίκια των στολών πτήσης, οι οποίες εξασφαλίζουν ότι ο πιλότος θα αντιδράσει εγκαίρως στις κρίσιμες πληροφορίες που παρέχονται από το όργανο.

Ο Διανομέας Ενέργειας και το  Cockpit DCDC

Στο Solar Impulse 2, η OMEGA έχει εισάγει έναν διανομέα ενέργειας που εξασφαλίζει ότι εάν ένας από τους τέσσερις κινητήρες του Solar Impulse αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα, η ενέργεια μπορεί να εξισορροπείται μεταξύ των κινητήρων, μεταφερόμενη από την μπαταρία του ελλειμματικού κινητήρα προς τη μπαταρία του λειτουργικού κινητήρα. Όσο για το νέο DCDC Cockpit, προσφέρει μια συνταρακτική αλλαγή στο βάρος των ηλεκτρονικών μέσα στο ταμπλό του αεροπλάνου, καθιστώντας τα 50 τοις εκατό ελαφρύτερα.

Τα Φώτα Προσγείωσης

Η OMEGA ήταν επίσης υπεύθυνη για ένα ελαφρύ σύστημα φώτων προσγείωσης που ζυγίζει μόνο τρία γραμμάρια ανά watt. Σε κάθε πτερύγιο υπάρχει μια σειρά από LED φώτα προσγείωσης των οποίων η φωτεινότητα ενισχύεται από ένα φακό συσχέτισης. Κάθε φως προσγείωσης καταναλώνει μόλις 10 watts αλλά η ένταση του φωτός είναι ισοδύναμη με λαμπτήρα πυρακτώσεως των 200-watt. Πρόσθετα σύνολα από φώτα προώθησης είναι τοποθετημένα κατά μήκος κάθε πτερύγιου.

To Speedmaster Skywalker X-33

Στη συνέντευξη τύπου, ο Bertrand Piccard και ο André Borschberg φορούσαν το OMEGA Speedmaster Skywalker X-33. O χρονογράφος με μπαταρία με τις πολλαπλές λειτουργίες έχει σχεδιαστεί για τους λάτρεις της περιπέτειας και τους εξερευνητές. Το μαύρο καντράν, με τις λευκές ενδείξεις, διαθέτει κεντρικό άνοιγμα που επιτρέπει σε αυτόν που το φοράει να διαβάσει τα ψηφιακά στοιχεία που εμφανίζονται, όπως είναι οι ώρες, τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα σε μέχρι τρεις διαφορετικές ζώνες ώρας, τρία ξυπνητήρια, λειτουργίες χρονογράφου και αντίστροφης μέτρησης και ένα perpetual ημερολόγιο με ενδείξεις ημέρας, ημερομηνίας, μήνα, έτους και εβδομάδας. Εκτός των αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, αυτό το ρολόι έχει προετοιμαστεί για την εξερεύνηση του διαστήματος με δύο λειτουργίες: παρελθών χρόνος αποστολής (ΜΕΤ) και παρελθών χρόνος φάσης (PET).

Κατασκευασμένη από τιτάνιο 2ου βαθμού, η ματ κάσα 45 mm διαθέτει κεραμικό δακτύλιο στεφάνης με κλίμακα από νιτρίδιο του χρωμίου επικαλυμμένη με λευκό Super-LumiNova. Το μπρασελέ που συμπληρώνει την κάσα είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο 2ου βαθμού με συνδέσμους από τιτάνιο 5ου βαθμού.

Το νέο Speedmaster Skywalker X-33 έχει δοκιμαστεί και πιστοποιηθεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ΕΟΔ) και έχει κατασκευαστεί βάσει μιας πατέντας του ΕΟΔ, η οποία έχει κατατεθεί από τον αστροναύτη Jean-François Clervoy. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή