Σύμβαση 3,2 δισ. της Ελλάκτωρ για την κατασκευή μετρό στο Κατάρ

Σύμβαση 3,2 δισ. της Ελλάκτωρ για την κατασκευή μετρό στο Κατάρ

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντική «τόνωση» της τάξεως του 1 δισ. ευρώ αναμένεται να λάβει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου Ελλάκτωρ, καθώς η θυγατρική του ομίλου, Ακτωρ υπέγραψε σύμβαση για τη μελέτη και κατασκευή της γραμμής «Gold Line Underground» του Μετρό στην Ντόχα του Κατάρ. Πρόκειται για σύμβαση συνολικής αξίας 3,2 δισ. ευρώ, όντας η μεγαλύτερη συμφωνία που υπογράφει ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ακτωρ ηγείται της σχετικής κοινοπραξίας Alysj JV, με το ποσοστό συμμετοχής της να αγγίζει το 32%. Σύμφωνα με πληροφορίες, την κοινοπραξία απαρτίζουν, πέραν του ελληνικού ομίλου, η ινδική πολυεθνική Larsen & Toubro, οι τουρκικές Yapi Merkezi και STFA και η τοπική (Κατάρ) εταιρεία Al Jaber Engineering.

Με τη σύμβαση αυτή, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου αναμένεται να αυξηθεί σε 3,9 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται η υπογραφή και νέων συμβάσεων (κυρίως στη βαλκανική αγορά), που θα το ενισχύσουν περαιτέρω σε πάνω από 4 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, η πρόσφατη έξοδος της χώρας στις αγορές και η σταδιακή ανάκτηση από τις ελληνικές τράπεζες, μέρους του χαμένου τους κύρους στο εξωτερικό, αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στη μελλοντική διεκδίκηση έργων στις ξένες αγορές από τους κατασκευαστικούς ομίλους.

Η γραμμή Gold Line είναι η μία από τις τέσσερις συνολικά που θα απαρτίζουν το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ της Ντόχα, στο πλαίσιο των έργων υποδομής που πραγματοποιούνται εν όψει της διοργάνωσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου το 2022. Πρόκειται δε για το μεγαλύτερο αυτοτελές κατασκευαστικό κομμάτι του ΜΕΤΡΟ της Ντόχα, ξεπερνώντας σε αξία τις υπόλοιπες εργολαβίες. Η χάραξη της Gold Line διασχίζει την πρωτεύουσα του Κατάρ από την Ανατολή προς τη Δύση.

Οπως αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση η Ελλάκτωρ, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή υπόγειας σήραγγας 32 χιλιομέτρων και 13 υπόγειων σταθμών υψηλής αρχιτεκτονικής. Για τις ανάγκες του έργου θα απαιτηθούν εκσκαφές 2,5 εκατ. κυβικών μέτρων, 1 εκατ. κυβικά σκυροδέματος και 128.000 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος για την εσωτερική επένδυση της σήραγγας. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 54 μήνες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2018. Σημειωτέον ότι πριν από λίγους μήνες, άλλη μία ελληνική κατασκευαστική εταιρεία, η J&P Αβαξ, ανέλαβε σημαντικές συμβάσεις στο Κατάρ. Σε συνεργασία με τη μητρική της εταιρεία, J&P Overseas, η ελληνική εισηγμένη είχε υπογράψει συμβάσεις οδικών έργων συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, με τη συμμετοχή της J&P Αβαξ να υπολογίζεται σε 262 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ανέλαβε και τη δεύτερη φάση των έργων κατασκευής του Διεθνούς Αεροδρομίου Κουίν Αλία στην Ιορδανία. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή της J&P Αβαξ να αφορά το 50% αυτών, δηλαδή 60 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή