Διατήρηση της ανοδικής πορείας αναμένει ο ΟΛΠ και το 2014

Διατήρηση της ανοδικής πορείας αναμένει ο ΟΛΠ και το 2014

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ευνοϊκές προδιαγράφονται για το 2014 οι προοπτικές των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τόσο όσον αφορά την κίνηση εμπορευμάτων, όσο και αναφορικά με τα οικονομικά τους αποτελέσματα. Οπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ΟΛΘ, κατά το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, καταγράφεται ήδη αύξηση της τάξεως του 16,3% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το σχετικό μέγεθος ανήλθε σε 77.141. Αντίστοιχα, άνοδο κατά 2,93% σημείωσε η διακίνηση γενικού φορτίου, ενώ πτώση κατά 9,34% σημείωσε η διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου και κατά 6,3% το συμβατικό φορτίο. Η συνολική διακίνηση φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε σε 1,68 εκατ. τόνους, σημειώνοντας οριακή άνοδο κατά 0,67%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του ΟΛΘ, κατά το τρέχον έτος, οι πωλήσεις, αλλά και τα κέρδη της εταιρείας προβλέπεται να καταγράψουν άνοδο της τάξεως του 4%. προς αυτήν την κατεύθυνση, καθοριστικός αναμένεται να είναι ο ρόλος της έναρξης λειτουργίας σιδηροδρομικής σύνδεσης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς το Βελιγράδι, τη Σόφια και τα Σκόπια, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από τη Δευτέρα 26 Μαΐου και κάθε Δευτέρα θα δρομολογείται τρένο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς τα Σκόπια, ενώ τον Ιούνιο θα προστεθεί και δεύτερο δρομολόγιο κάθε Πέμπτη. Αντίστοιχα, από τον ίδιο μήνα θα λειτουργήσει δρομολόγιο προς το Βελιγράδι, ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει τρίμηνο πιλοτικό δρομολόγιο προς τη Σόφια.

Σημειωτέον ότι η πρώτη φάση του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΘ ολοκληρώνεται την 5η Ιουνίου, όταν και πρέπει να υποβληθούν οι μη δεσμευτικές προσφορές εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να συμμετάσχουν και ρωσικά συμφέροντα, μέσω της εταιρείας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων. Τα παραπάνω αποκάλυψε σε συνέδριο όπου παρέστη, ο επικεφαλής της εταιρείας Βλαντιμίρ Γιακούνιν, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα και την απόσυρση του ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Πειραιά.

Αναφορικά με τις προοπτικές του ΟΛΠ, η διοίκηση του οργανισμού έκανε λόγο σε χθεσινή της παρουσίαση στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, για διατήρηση της ανοδικής πορείας των οικονομικών αποτελεσμάτων και κατά το 2014. Σημειωτέον ότι κατά το 2013, ο ΟΛΠ, μεταξύ άλλων, αύξησε τα μετά από φόρους κέρδη του κατά 12,5%, ενίσχυσε τα ταμειακά του διαθέσιμα κατά 177% σε 40,6 εκατ. ευρώ και μείωσε το κόστος εργασίας ως προς τα έξοδα από το 74% του 2007 σε 52% το 2013, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του έναντι των άλλων ευρωπαϊκών λιμανιών.

Σημαντικό ρόλο για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων του ΟΛΠ είχε η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία συνεισέφερε το 31% των συνολικών εσόδων. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος της Cosco (μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ Α.Ε.) ήταν καθοριστικός, καθώς από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο κινεζικός όμιλος, διακινήθηκαν περίπου 2,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2013. Στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ, με τη συμμετοχή και της Cosco, ο κινεζικός όμιλος προβάλλει ως βασικό «φαβορί», σύμφωνα τουλάχιστον με χθεσινό δημοσίευμα της Wall Street Journal, που επικαλείται σχετικές πηγές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή