Mειώσεις τελικών τιμών, ταχύτερες επενδύσεις φέρνει το νομοσχέδιο για logistics

Mειώσεις τελικών τιμών, ταχύτερες επενδύσεις φέρνει το νομοσχέδιο για logistics

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης, επενδύσεις fast track και όφελος για τους καταναλωτές που μπορεί να αγγίξει ακόμη και το 15% στην τελική τιμή των προϊόντων αναμένεται να φέρει το νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα που πρόκειται να ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες από τη Βουλή. Υστερα από αρκετές καθυστερήσεις και με τον κλάδο να ζητάει επανειλημμένως την καθιέρωση ενός πιο συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση Θεμάτων Εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις», που συντάχθηκε από τα υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης. Με το νομοσχέδιο:

• Ορίζεται η έννοια των logistics, οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των επιχειρήσεων εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL-3RD Party Logistics).

• Καθιερώνεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων.

• Εξισώνονται οι όροι δόμησης των αποθηκών με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

• Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης εμπορευματικών κέντρων logistics.

• Θεσμοθετείται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους να δημιουργούν χώρους για την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων προς διανομή στα καταστήματα.

• Θεσπίζονται επιχειρηματικά πάρκα εθνικής εμβέλειας, έκτασης τουλάχιστον 500 στρεμμάτων. Θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, με στόχο την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων.

• Αποσαφηνίζονται ζητήματα σήμανσης των φορτίων και υλικών αποθήκευσης, που θα αποτελούν αρμοδιότητα του Εθνικού Συστήματος Τυποποίησης.

• Για όσες εγκαταστάσεις έχουν αδειοδοτηθεί με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο και αποτελούν εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων θεωρείται πως έχουν ήδη συμμορφωθεί. Για όσους δεν έχουν αδειοδοτηθεί προβλέπεται περίοδος δύο ετών για να το κάνουν.

Σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία, οι προωθούμενες αλλαγές θα οδηγήσουν σε άρση των εμποδίων εισόδου στην αγορά που θα φέρει ενίσχυση του ανταγωνισμού. Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επωφεληθούν, του νέου ΕΣΠΑ, μέσω της αποσαφήνισης των δραστηριοτήτων logistics.

Τομή στην εξέλιξη του κλάδου θεωρούν στελέχη της αγοράς τις αλλαγές στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής που αφορά στη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο Πεδίο και στη Θεσσαλονίκη.

Με το νομοσχέδιο καθορίζονται οι προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας εταιρείας εμπορευματικού κέντρου με το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο να εξαρτάται από την έκταση του εμπορευματικού κέντρου:

• Για εμπορευματικό κέντρο έκτασης μεγαλύτερης των 500 στρεμμάτων το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 2,5 εκατ. ευρώ.

• Για εμπορευματικό κέντρο έκτασης 250 έως και 500 στρεμμάτων ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ.

• Για εμπορευματικό κέντρο έκτασης 100 έως 250 στρεμμάτων ανέρχεται σε 500.000 ευρώ, εκτός αν και αυτό βρίσκεται σε νησί (με εξαίρεση την Κρήτη), οπότε το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 250.000 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή