Πρόσθετες εγγυήσεις ζητούν από το Δημόσιο οι τράπεζες για το έργο του άξονα Καλαμάτας

Πρόσθετες εγγυήσεις ζητούν από το Δημόσιο οι τράπεζες για το έργο του άξονα Καλαμάτας

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν και οι προοπτικές των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων καταγράφουν βελτίωση κατά το τρέχον έτος, ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης των έργων των μεγάλων οδικών αξόνων, εντούτοις τα προβλήματα που ταλάνισαν τα συγκεκριμένα έργα και τα κράτησαν στον «πάγο» για δύο και πλέον χρόνια, δεν φαίνεται ότι έχουν ακόμα ξεπεραστεί πλήρως. Οπως ανέφεραν στελέχη του ομίλου Ελλάκτωρ, στο πλαίσιο της πρόσφατης ετήσιας γενικής συνέλευσης του ομίλου, το έργο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, το οποίο ήταν και εκείνο που αντιμετώπιζε τα λιγότερα ζητήματα και έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90%, έχει γίνει στόχος των χρηματοδοτριών τραπεζών. Οι τελευταίες φέρονται, σύμφωνα με στελέχη της Ελλάκτωρ, να ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του έργου.

Αιτία του όψιμου αυτού αιτήματος των τραπεζών είναι οι μεγαλύτερες εξασφαλίσεις που ζητούν, σε περίπτωση περιορισμού της κυκλοφορίας και ως εκ τούτου μείωσης των εσόδων από τα διόδια. Οπως προκύπτει, οι τράπεζες δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του υπ. Υποδομών σχετικά με τη μελλοντική πορεία της κυκλοφοριακής κίνησης στον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και γι’ αυτό ζητούν τις πρόσθετες εγγυήσεις. Οι εν λόγω εγγυήσεις του Δημοσίου δίνονται σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια είναι χαμηλότερα από εκείνα που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Το ζήτημα είναι ότι η επικαιροποίηση της σύμβασης παραχώρησης για το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ακόμα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ τραπεζών, Δημοσίου και αναδόχων συνεχίζονται.

Πάντως, λόγω του ότι το έργο βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωσή του, ο όμιλος Ελλάκτωρ επιχειρεί την αποπεράτωσή του χωρίς να απαιτηθούν πρόσθετες εγγυήσεις. Σημειωτέον ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου σε ό,τι αφορά τα έργα των οδικών αξόνων διαμορφώνεται σήμερα σε 500 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2015. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος –σε συνδυασμό και με τα έργα του εξωτερικού– που το 2014 αναμένεται να καταγραφεί βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, καθώς τα έσοδα από τον κλάδο των κατασκευών αναμένεται να αυξηθεί κατά 200 εκατ. σε 1,1 δισ. Από αυτά, τα 650 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τα έργα στην Ελλάδα, ενώ επιπλέον 450 εκατ. θα προκύψουν από τα έργα του εξωτερικού.

Αντίστοιχα, τα κέρδη εκτιμάται ότι θα κινηθούν πλησίον των 30 εκατ. Σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του ομίλου ανέρχεται σε 4 δισ. ευρώ, ενώ αν προστεθούν και οι συμβάσεις που αναμένεται να υπογραφούν το προσεχές διάστημα, το συνολικό ύψος του ανεκτέλεστου θα ξεπεράσει τα 4,7 δισ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή