Γιγαντώνονται οι ανταγωνιστές της Zara

Γιγαντώνονται οι ανταγωνιστές της Zara

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στους μεγάλους εμπορικούς δρόμους σε όλο τον κόσμο ο πιο επιτυχημένος όμιλος ένδυσης της Ισπανίας, ο Inditex, και ως επί το πλείστον γνωστός με το όνομα της εταιρείας-ναυαρχίδας Zara, ανταγωνίζεται καθημερινά με άλλους κολοσσούς του κλάδου: τη σουηδική Hennes & Mauritz, τη γνωστή H&M, την ιαπωνική Uniqlo και την αμερικανική Gap. Εκτός από τον διεθνή ανταγωνισμό, όμως, η Inditex έχει να αντιμετωπίσει και εκείνον στην έδρα της από την Desigual και τη Mango. Βέβαια, η μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της, η Mango, ακόμα θεωρείται σχετικά μικρή ως μονάδα. Το 2013 ο κύκλος εργασιών της των 1,9 δισεκατομμυρίων ευρώ ήταν μικρότερος από το ένα πέμπτο της Zara.

Εντούτοις, η Mango ήδη διατηρεί περισσότερα καταστήματα απ’ ό,τι η Zara και τα άλλα εμπορικά σήματα της Inditex (Βershka, Massimo Dutti κ.λπ.) και μάλιστα σε περισσότερες χώρες του κόσμου συνολικά (107 έναντι 88 χωρών). Επιπλέον, η Mango σχεδιάζει να ανοίξει πολύ περισσότερα καταστήματα έως το 2017 και να αυξήσει τον τζίρο της στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η δε Desigual είναι ακόμα μικρότερη, με πωλήσεις 828 εκατομμυρίων ευρώ για το 2013, εκ των οποίων τα τέσσερα πέμπτα προέρχονται εκτός Ισπανίας. Τα καταστήματά της βρίσκονται σε 109 χώρες και από το 2007 έχει δεκαπλασιάσει την ανάπτυξή της. Η δυναμική της προσέλκυσε το ενδιαφέρον του γαλλικού επενδυτικού ομίλου Eurazeo, o oποίος αγόρασε προ μηνών μερίδιο 10% σε αυτήν. Κατόπιν τούτου, η Desigual αποτιμάται στα 2,9 δισ. ευρώ, ενώ η Inditex έχει τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της τάξεως των 70 δισ. ευρώ.

Οι ιδρυτές

Oι τρεις επιχειρήσεις διαθέτουν ιδρυτές, οι οποίοι δεν αγαπούν τη δημοσιότητα και προσλαμβάνουν εξωτερικούς διευθυντές για να οργανώσουν την επέκταση των δραστηριοτήτων. Η πρώτη Zara άνοιξε από τον ιδρυτή της Αμάνθιο Ορτέγα το 1975, ενώ οι δυο άλλοι επιχειρηματίες, ο τουρκικής καταγωγής Ισάκ Αντικ της Mango και ο ελβετικής καταγωγής Τόμας Μέγιερ της Desigual, ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Οι δυο τελευταίες ακολουθούν ένα συμβατικό μοντέλο με αλλαγή των κολεξιόν τους δυο έως τέσσερις φορές τον χρόνο, ενώ η Inditex αλλάζει τα προϊόντα της πολύ συχνότερα. Τα μισά από τα ενδύματά της τα ράβει στην Ισπανία ή τις γειτονικές χώρες για να αποφύγει αστοχίες και αλλαγές τάσεων, ενώ οι άλλες προτιμούν την Ασία. Η Inditex βασίζεται όχι στη διαφήμιση αλλά στα εμβληματικά της καταστήματα σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων. H Desigual παραπέμπει, τηρουμένων των αναλογιών, στην Benetton. Χρησιμοποιεί προκλητικές διαφημίσεις ή πρωτότυπους τρόπους προβολής, όπως το ότι χαρίζει δωρεάν ενδύματα σε όσους μπουν στα καταστήματά της με τα εσώρουχα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή