ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κατά 26,7% της διακίνησης κοντέινερ το α΄ 6μηνο στον Πειραιά

ayxisi-kata-26-7-tis-diakinisis-konteiner-to-a-6mino-ston-peiraia-2035279

Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 26,7% ολοκληρώθηκε, το πρώτο εξάμηνο του έτους, η δραστηριότητα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της θυγατρικής του ομίλου στην Ελλάδα, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.), κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν συνολικά 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,16 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 26,7%.

Ανάλογη εικόνα κατέγραψε και ο Ιούνιος, καθώς από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ, διακινήθηκαν συνολικά 260,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 200,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο περσινό μήνα, άνοδος της τάξεως του 29,8%. Πρόκειται για στοιχεία που επιβεβαιώνουν την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης της σχετικής δραστηριότητας και έχουν ανεβάσει το λιμάνι του Πειραιά στην πρώτη δεκάδα των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης και συγκεκριμένα στην όγδοη θέση, με βάση τα στοιχεία της Port Monitor. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία του 2013, ο ΣΕΠ διαχειρίστηκε συνολικά 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξεως του 19,5%, συγκριτικά με το 2012. Με την προσθήκη και των 644.000 εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν από τον Προβλήτα Ι που ελέγχει ο ΟΛΠ, συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 3,15 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2013.

Με βάση την εικόνα που διαμορφώνεται με την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου, όλα δείχνουν ότι ο ΣΕΠ θα διακινήσει περί τα 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια κατά το 2014, ενώ αν συνυπολογιστούν και η σχετική δραστηριότητα από τον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ο συνολικός αριθμός θα προσεγγίσει τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη αυτή συμβαδίζει με πρόσφατες προβλέψεις που διατύπωσε σε σχετική μελέτη της η Business Monitor International, η οποία ανέφερε ότι η φετινή δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά θα αγγίξει τα 3,82 εκατ. Σε μεσοπρόθεσμη βάση (για την περίοδο έως το 2018), η έρευνα κάνει λόγο για μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 14,2%.

Στο πλαίσιο αυτό, η περαιτέρω ανάπτυξη των σχετικών υποδομών είναι κρίσιμος παράγοντας για τη διατήρηση της ανοδικής πορείας του ΟΛΠ. Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη έγκριση από την Κομισιόν της συμφωνίας φιλικού διακανονισμού μεταξύ Cosco και ΟΛΠ, αναμένεται να ανοίξει τον δρόμο για νέες επενδύσεις. Υπενθυμίζεται ότι αντικείμενο του φιλικού διακανονισμού ήταν, μεταξύ άλλων, η αναθεώρηση της συμφωνίας εκμετάλλευσης της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και την ταυτόχρονη ανάληψη από την πλευρά των Κινέζων ενός νέου επενδυτικού προγράμματος 230 εκατ. για τη δημιουργία του νέου προβλήτα στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου Προβλήτα ΙΙΙ. Με την ολοκλήρωση της επένδυσης, η συνολική ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού θα ξεπεράσει τα 6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Ωστόσο, η συμφωνία τελούσε μέχρι πρότινος υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε., η οποία διερευνούσε τυχόν παραβίαση των αρχικών όρων της σύμβασης. Σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους, η ελληνική πλευρά παρείχε τις απαιτούμενες διευκρινίσεις γραπτώς και έπειτα από συναντήσεις στις Βρυξέλλες και στην Αθήνα μεταξύ των μελών της επιτροπής και στελεχών του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και των αρμόδιων επιτρόπων για τα θέματα εσωτερικής αγοράς Μισέλ Μπαρνιέ και ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια με τον Ελληνα υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Ως εκ τούτου, η σχετική έγκριση αναμένεται να δοθεί και τυπικά εντός των ημερών.