Ακτοπλοϊκές: xωρίς ποινή η πρόωρη λήξη της σύμβασης για τις άγονες γραμμές

Ακτοπλοϊκές: xωρίς ποινή η πρόωρη λήξη της σύμβασης για τις άγονες γραμμές

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διέξοδο προσφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν τις άγονες γραμμές και δεν έχουν τη δυνατότητα, όπως ορίζεται από τις σχετικές συμβάσεις που έχουν υπογράψει, να αντικαταστήσουν τα παλιά τους πλοία με νεότερα. Στο πλαίσιο αυτό, το υπ. Ναυτιλίας κατέθεσε τροπολογία στο νομοσχέδιο του τουρισμού, με βάση την οποία παρέχεται η δυνατότητα στις ενδιαφερόμενες εταιρείες να προβούν στην πρόωρη λύση της σύμβασης εξυπηρέτησης των νησιών της άγονης γραμμής, χωρίς καμία οικονομική επίπτωση, δηλαδή χωρίς κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης υπέρ του ελληνικού Δημοσίου. Οσες εταιρείες ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε μια τέτοια κίνηση, οφείλουν να το πράξουν εντός περιόδου 60 ημερών από την ψήφιση του σχετικού νόμου. Σε διαφορετική περίπτωση θα κληθούν να αντικαταστήσουν τα πλοία τους με νεότερα.

Το υπ. Ναυτιλίας

Με τον τρόπο αυτό, προσφέρεται διέξοδος στις εταιρείες που ενδεχομένως να ενδιαφέρονταν να λύσουν τη σύμβασή τους, αλλά δεν το έπρατταν ακριβώς λόγω του οικονομικού κόστους που θα επέφερε μια τέτοια κίνηση. Υπενθυμίζεται ότι κατά κύριο λόγο οι προς λύση συμβάσεις υπογράφηκαν το 2008, δηλαδή σε μια εντελώς διαφορετική οικονομική συγκυρία από τη σημερινή και προέβλεπαν την υποχρέωση αντικατάστασης του εκάστοτε πλοίου με νεότερο εντός περιόδου τριών ετών. Εκτοτε, εν μέσω κρίσης δόθηκαν και οι σχετικές παρατάσεις, χωρίς όμως αντίκρισμα, δεδομένου ότι τις εν λόγω συμβάσεις έχουν αναλάβει να εκτελέσουν εταιρείες, όπως η ΝΕΛ, η ΛΑΝΕ και ορισμένες μικρότερες εταιρείες του κλάδου της ακτοπλοΐας, οι οποίες σήμερα αντιμετωπίζουν οξύτατα οικονομικά προβλήματα.

Ως εκ τούτου, το υπουργείο Ναυτιλίας, επιχειρεί σήμερα να απελευθερώσει τα κονδύλια που είναι δεσμευμένα με τη μορφή επιδότησης στις συγκεκριμένες συμβάσεις και να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των νησιών της άγονης γραμμής. Στόχος είναι η αποδοτικότερη αξιοποίηση των σχετικών κονδυλίων, που έχουν περιοριστεί σημαντικά σε σχέση με την περίοδο πριν από την οικονομική κρίση. Οπως τονίζεται στην τροπολογία, «η δημοσιονομική κατάσταση και η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με την απροθυμία-αδυναμία του χρηματοπιστωτικού συστήματος να επενδύσει κεφάλαια στην αγορά της ακτοπλοΐας, περιορίζουν τις προοπτικές εκπλήρωσης της υποχρέωσης των αναδόχων για αντικατάσταση συμβατικών πλοίων τους».

Απελευθέρωση πόρων

Το υπουργείο αποσκοπεί στην απελευθέρωση πόρων για την καλύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ήδη περιορισμένος προϋπολογισμός. Οσον αφορά την εκ νέου κάλυψη των αναγκών εξυπηρέτησης των νησιών της άγονης γραμμής, η Ακτή Μιαούλη εγκαινιάζει τη λειτουργία των «εναλλακτικών δρομολογίων», προκειμένου να είναι σε θέση να καλύψει συγκοινωνιακές ανάγκες, σε περίπτωση μη πραγματοποίησης δρομολογίων, ή μη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξυπηρέτησή τους. Σε μια τέτοια περίπτωση, το υπουργείο θα μπορεί να συνάπτει προσωρινή σύμβαση απευθείας ανάθεσης με εταιρεία του κλάδου, η οποία έχει δρομολογημένα πλοία σε εναλλακτικά δρομολόγια, δηλαδή σε δρομολόγια που ενώ εκκινούν από διαφορετικό λιμάνι αφετηρίας, προσεγγίζουν τον προορισμό της άγονης γραμμής, με διαφορετική σειρά, ή σε άλλο χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή