«Πράσινο φως» από Κομισιόν στον φιλικό διακανονισμό Cosco-ΟΛΠ

«Πράσινο φως» από Κομισιόν στον φιλικό διακανονισμό Cosco-ΟΛΠ

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τυπική είναι πλέον η διαδικασία για την ολοκλήρωση της έγκρισης του φιλικού διακανονισμού μεταξύ του ΟΛΠ και της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα, μετά τη λήψη της απαιτούμενης έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ηδη το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ έχει αποφασίσει την έγκριση της συμφωνίας, κάτι που αναμένεται να οριστικοποιηθεί στην αυριανή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού. Στη συνέχεια, η συμφωνία θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρώνοντας μια πολύμηνη προσπάθεια των δύο πλευρών, όπως επίσης και του υπουργείου Ναυτιλίας και του ίδιου του υπουργού, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του σχεδίου φιλικού διακανονισμού, ο ΟΛΠ συναινεί στην αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που κατέβαλλε μέχρι σήμερα η Cosco, στο πλαίσιο της αρχικής σύμβασης του 2009. Εφεξής, τα έσοδα του ΟΛΠ από τη δραστηριότητα της Cosco στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα προκύπτουν με βάση το ύψος των διακινούμενων φορτίων, γεγονός που, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, θα μεταφραστεί σε επιπλέον έσοδα από εκείνα της αρχικής σύμβασης, δεδομένης της συνεχούς ανόδου του αριθμού των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων. Υπενθυμίζεται ότι, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, διακινήθηκαν συνολικά 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,16 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 26,7%.

Σε αντάλλαγμα, η Cosco θα αναλάβει με δικά της κεφάλαια να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέου προβλήτα στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου προβλήτα ΙΙΙ, όπως επίσης και για την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό (γερανογέφυρες κ.ο.κ.) των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Επίσης, η Cosco θα αναλάβει για λογαριασμό του ΟΛΠ την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών. Με την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών, το λιμάνι του Πειραιά θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από τα σημερινά 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 εκατ. TEU. Το υπ. Ναυτιλίας εκτιμά ότι η επένδυση θα διπλασιάσει όχι μόνο τη δυναμικότητα του λιμανιού, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας 700 άμεσες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1.500 έμμεσες.

Παραίτηση

Πάντως, η συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΛΠ για την επικύρωση της συμφωνίας θα πραγματοποιηθεί χωρίς τη συμμετοχή της εκπροσώπου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ελισάβετ Αργυροπούλου, η οποία παραιτήθηκε χθες για προσωπικούς λόγους. Αν και δεν αποσαφηνίζεται αν η παραίτηση της κ. Αργυροπούλου συνδέεται με την απόφαση του ΟΛΠ, είναι δεδομένες οι επιφυλάξεις που έχει εκφράσει το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την εν λόγω συμφωνία φιλικού διακανονισμού και κατά πόσο όντως αυτή είναι προς το συμφέρον του Οργανισμού. Η επιχειρηματολογία του ΤΑΙΠΕΔ ανέφερε ότι η εν λόγω συμφωνία θα περιορίσει το ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Ωστόσο, όπως προκύπτει από σχετική επιστολή του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κ. Μανιατόπουλου προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Γ. Ανωμερίτη, οι αντιρρήσεις του Ταμείου φαίνεται να έχουν καμφθεί, παρότι προκύπτει ξεκάθαρα ότι, αν το ζήτημα βρισκόταν στη διακριτική ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ, η σχετική συμφωνία δεν θα υπογραφόταν την παραμονή του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή