Μέσω διαδικτυακών πρακτορείων το 25% των διανυκτερεύσεων στην Ε.Ε.

Μέσω διαδικτυακών πρακτορείων το 25% των διανυκτερεύσεων στην Ε.Ε.

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν 1 στις 5 διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχειακά καταλύματα της Ελλάδας πραγματοποιούνται μέσω των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων.

Αυτό προκύπτει από την ευρωπαϊκή μελέτη για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που πραγματοποίησε η Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Επιχειρήσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Καφέ (Hotrec), μέλος της οποίας αποτελεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης που δημοσιοποίησε χθες στη χώρα μας το ΞΕΕ, το 25% των συνολικών διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία στην Ευρώπη πραγματοποιούνται μέσω των διαδικτυακών πρακτορείων. Οι διαδικτυακοί τουριστικοί πράκτορες καλύπτουν μερίδιο 22,5% των διανυκτερεύσεων στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγοράς, όταν στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει στο 16,3%. Υψηλά μερίδια αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα έχουν η Booking.com και η Priceline.

Περισσότερες από 5 στις 10 διανυκτερεύσεις πραγματοποιούνται στην Ευρώπη μέσω απευθείας κρατήσεων μεταξύ των επισκεπτών και των ξενοδοχείων. Από την άλλη, οι παραδοσιακοί μεσάζοντες διάθεσης τουριστικών πακέτων (tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία, χονδρέμποροι, διοργανωτές συνεδρίων κ.ά.) κατέχουν μερίδιο 17% των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανεβαίνει στο 24,3%. Oι εθνικοί τουριστικοί Οργανισμοί διαδραματίζουν πολύ μικρό ρόλο στη διάθεση ξενοδοχειακών υπηρεσιών. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα για την παραγωγή διανυκτερεύσεων από τη δράση τους φτάνει σε ποσοστό 1,3%.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχεδόν τα μισά από τα ξενοδοχεία δεν γνωρίζουν τις δυνατότητες ένταξης σε μηχανές ταξιδιωτικών αναζητήσεων για κρατήσεις, ενώ ένα στα πέντε ξενοδοχεία τις γνωρίζει μεν αλλά δεν εντοπίζει επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Επιπλέον, μόνο ένα στα δύο ξενοδοχεία χρησιμοποιεί κανάλια κρατήσεων μέσω κινητής τηλεφωνίας. Η αναλογία των ξενοδοχείων που δεν έχουν στρατηγική διάθεσης των υπηρεσιών τους μέσω κινητού είναι υψηλότερη στα ξενοδοχεία 1 έως 3 αστέρων σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία 4 έως 5 αστέρων.

Στα ξενοδοχεία με λιγότερα από 100 δωμάτια οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί οργανισμοί καταλαμβάνουν σημαντικά υψηλότερο μερίδιο από τον μέσο όρο, ενώ στα μεγαλύτερα ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 100 δωματίων πολύ χαμηλότερο μερίδιο. Το 51% των ξενοδοχείων που συμμετείχε στην έρευνα διαχειρίζονται τις τιμές και τη διαθεσιμότητά τους χειροκίνητα. Το 94% των ξενοδοχείων της έρευνας έχει δικό του website, ενώ το 74% παρέχει δωρεάν Wi-Fi στους επισκέπτες. Το 71% έχουν σελίδα στο Facebook, ενώ το 59% διαθέτει διαδικτυακό σύστημα κρατήσεων μέσω της δικής του ιστοσελίδας.

Η έρευνα της Hotrec διεξήχθη μεταξύ Ιανουαρίου – Απριλίου από 26 ευρωπαϊκές ξενοδοχειακές ενώσεις υπό τον συντονισμό της, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τουρισμού του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών Δυτικής Ελβετίας στο Βαλέ. Tα αποτελέσματα βασίζονται στις απαντήσεις 2.298 μεμονωμένων ξενοδοχείων και στα συμπληρωματικά στοιχεία από 5 αλυσίδες στη Γερμανία που αντιπροσωπεύουν περίπου 600 μονάδες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή