ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola Hellenic: 1,85 δισ. τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις το β΄ τρίμηνο του 2014

coca-cola-hbc_03

Αντιστροφή της κατάστασης σε σύγκριση με τα πρώτα χρόνια της ύφεσης στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει τα οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola Hellenic για το α΄ εξάμηνο του 2014. Οι ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, οι οποίες μέχρι και πρόσφατα κατέγραφαν απώλειες, αρχίζουν και ανακάμπτουν, ενώ από την άλλη οι αναδυόμενες αγορές υπό τη σκιά οικονομικών και πολιτικών εξελίξεων βρίσκονται σε πτωτική τροχιά.

Κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων με τους οικονομικούς αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Δημήτρης Λόης, επισήμανε ότι η ξαφνική επιδείνωση της κατάστασης στη Ρωσία οδηγεί σε αναθεώρηση προς τα κάτω των εκτιμήσεων για τον όγκο πωλήσεων συνολικά το 2014, δηλαδή θα παραμείνουν σε πτωτική πορεία και κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας υπάρχει ειδική παράγραφος για τις εξελίξεις στη Ρωσία και την Ουκρανία στην οποία η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η συνεχιζόμενη κατάσταση στην Ουκρανία και τη Ρωσία και οι περαιτέρω οικονομικές κυρώσεις που ενδεχομένως επιβληθούν στη Ρωσία από τις ΗΠΑ και την Ε.Ε. μπορεί να επηρεάσουν δυσμενώς τη λειτουργική και χρηματοοικονομική απόδοση του ομίλου». Σημειώνεται ότι η Coca-Cola Hellenic αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιείται στη Ρωσία με 14 εργοστάσια και 71 κέντρα διανομής.

Συνολικά, κατά το β΄ τρίμηνο του 2014, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2013, ενώ ίδια ήταν η μείωση και σε επίπεδο εξαμήνου. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 1,85 δισ. ευρώ το β΄ τρίμηνο του 2014 και σε 3,183 δισ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2014, υποχωρώντας σε σύγκριση με το 2013 κατά 5% και 6% αντιστοίχως. Ιδιαίτερα θετική είναι η εικόνα που διαμορφώνεται στο β΄ τρίμηνο του 2014 για τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη, καθώς αυξήθηκαν κατά 6% και διαμορφώθηκαν στα 135 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 194 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα αύξηση του περιθωρίου κέρδους κατά 130 μονάδες βάσης, στο 10,5%. Ο όμιλος συνεχίζει, εξάλλου, το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, με τις σχετικές δαπάνες να διαμορφώνονται για το έτος σε 45 εκατ. ευρώ. Τα εκτιμώμενα οφέλη της αναδιάρθρωσης για το 2013 και το 2014 αναμένεται συνολικά να φτάσουν τα 35 εκατ. ευρώ.

Ανάκαμψη στην Ελλάδα

Ενθαρρυντικές είναι οι επιδόσεις του ομίλου στην εγχώρια αγορά. Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στο β΄ τρίμηνο του 2014, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 είχε καταγράψει χαμηλή διψήφια πτώση. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αποτέλεσε την κύρια κατηγορία ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων, ενώ στα ανθρακούχα αναψυκτικά ο ρυθμός πτώσης παρέμεινε σε χαμηλό μονοψήφιο επίπεδο. «Αν και είμαστε ικανοποιημένοι από τη σταθεροποίηση της τάσης στον όγκο πωλήσεων στην Ελλάδα, έπειτα από συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας πτώσης, παραμένουμε επιφυλακτικοί. Οι εμπορικές συνθήκες εξακολουθούν να είναι αντίξοες, τα επίπεδα ανεργίας παραμένουν κοντά στα υψηλά ιστορικά επίπεδα του 26% και δεν προβλέπεται αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος πριν από το 2015», υποστηρίζει η Coca-Cola HBC.