Στο τραπέζι ο επανασχεδιασμός των εκπτώσεων και προσφορών

Στο τραπέζι ο επανασχεδιασμός των εκπτώσεων και προσφορών

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αλλαγές στις ημερομηνίες των εκπτώσεων τακτικών και ενδιάμεσων, καθιέρωση ειδικών εκπτωτικών περιόδων για τα εποχικά είδη, καθώς και άρση των περιορισμών στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Αφορμή για τις νέες αλλαγές στο λιανεμπόριο έναν χρόνο μετά τη νομοθέτηση των προηγούμενων αποτελούν τόσο οι σχετικές υποχρεώσεις της χώρας που απορρέουν από το Μνημόνιο όσο και η ανάγκη διόρθωσης δυσλειτουργιών που προέκυψαν από τον προηγούμενο νόμο, τον 4177/2013. Χθες ήταν η καταληκτική προθεσμία που είχε θέσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου στους φορείς του εμπορίου, της βιομηχανίας, καθώς και σε καταναλωτικές οργανώσεις προκειμένου να αποστείλουν τις απόψεις τους για τα θέματα των εκπτώσεων και των προσφορών μέσω της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου αποτελούμενο από 17 ερωτήσεις. Τα ζητήματα έχουν ήδη συζητηθεί και σε συναντήσεις επιτροπής διαβούλευσης υπό τον γενικό γραμματέα Εμπορίου κ. Στ. Κομνηνό, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των εμπόρων, των προμηθευτών, των καταναλωτών, καθώς και η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η εύρεση κοινού τόπου για τα θέματα αυτά μέσα από ευρέως αποδεκτές ρυθμίσεις εκτιμάται ότι μπορεί να αποτρέψει την κατεύθυνση που δίνεται από το Μνημόνιο για πλήρη απελευθέρωση του καθεστώτος των εκπτώσεων και των προσφορών, δηλαδή να αποφασίζει ο κάθε καταστηματάρχης τον χρόνο και τη διάρκεια των εκπτώσεων.

Κατά τις συζητήσεις διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά η ανάγκη επανεξέτασης του χρόνου έναρξης των εκπτώσεων, έτσι ώστε να είναι προσαρμοσμένες στις καταναλωτικές συνήθειες. Η περίοδος ειδικά από τις 20 Ιουλίου έως τις 20 Αυγούστου θεωρείται «νεκρή» από πλευράς τζίρου, καθώς είναι το διάστημα εκείνο που οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Προβληματισμός υπάρχει και για τις χειμερινές εκπτώσεις, καθώς η έναρξή τους τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου δεν συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων: είτε οι καταναλωτές έχουν δαπανήσει τα χρήματά τους στην περίοδο των Χριστουγέννων είτε σπαταλούν λίγα χρήματα στις γιορτές ενόψει των εκπτώσεων που ακολουθούν. Επανειλημμένως συλλογικοί φορείς εκπροσώπησης των εμπόρων, όπως, για παράδειγμα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, έχουν υποστηρίξει ότι οι θερινές εκπτώσεις θα πρέπει να ξεκινούν την 1η Ιουλίου και όχι τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου, όπως, για παράδειγμα, ισχύει στην Ισπανία. Σε αρκετές, επίσης, χώρες, όπως, για παράδειγμα, η Πορτογαλία, οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν πριν από την Πρωτοχρονιά.

Εντονος προβληματισμός διατυπώνεται και για τον χρόνο διενέργειας των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι οποίες θεσμοθετήθηκαν πέρυσι. Η πραγματοποίησή τους το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και του Νοεμβρίου συμπίπτει με τον χρόνο παραλαβής των νέων εμπορευμάτων για τη θερινή και τη χειμερινή περίοδο αντιστοίχως, με συνέπεια οι έμποροι στη συντριπτική πλειονότητά τους να τα διαθέτουν με χαμηλά ποσοστά έκπτωσης, έως 10%.

Επί τάπητος τίθεται ακόμη η θεσμοθέτηση ειδικών εκπτωτικών περιόδων για τα εποχικά είδη. Οπως επισημαίνουν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς, θα πρέπει να καλύπτεται νομοθετικά έμπορος που πουλά, για παράδειγμα, χριστουγεννιάτικα είδη και θέλει στις 30 Δεκεμβρίου να προχωρήσει σε ρευστοποίηση των εμπορευμάτων του μέσω εκπτώσεων.

Οι αλλαγές για τις εκπτώσεις στα εποχικά είδη θα πρέπει να καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης έως τις 7 Οκτωβρίου, ενώ μέχρι την ίδια ημερομηνία πρέπει επίσης να εκδοθεί υπουργική απόφαση με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις. Η συνολική αναμόρφωση του πλαισίου πρέπει, βάσει του Μνημονίου, να εφαρμοστεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2015.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή