Το θέατρο βοηθά τα στελέχη να κατανοήσουν τους πολλαπλούς διοικητικούς ρόλους τους

Το θέατρο βοηθά τα στελέχη να κατανοήσουν τους πολλαπλούς διοικητικούς ρόλους τους

3' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί άραγε το θέατρο -και συγκεκριμένα η θεατρική σκηνή- να βοηθήσει τον μάνατζερ να κατανοήσει καλύτερα τους πολλαπλούς διοικητικούς ρόλους του και να του υποδείξει το πού και το γιατί μπορεί να τους βελτιώσει; Μπορεί άραγε, μέσω της υποκριτικής τέχνης, να του αποκαλύψει τις εσωτερικές διαστάσεις της ηγεσίας, τα διλήμματα, τις αλληλοσυγκρούσεις και τις βαθύτερες σκέψεις και τάσεις που παρεμβαίνουν και επηρεάζουν τη λήψη σημαντικών αποφάσεων; Το ΜΒΑ του ALBA Graduate Business School at the American College of Greece μας απαντά ανεπιφύλακτα: Ναι! Και είναι από τα πρώτα ΜΒΑ στον κόσμο που ενσωμάτωσαν μια τέτοια διάσταση στο πρόγραμμα σπουδών τους, προκειμένου να το εμπλουτίσει με τις θεωρίες και τις τεχνικές ηθοποιίας και σκηνοθεσίας, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν το επιχειρηματικό στέλεχος να επιτελέσει τον ρόλο του αποτελεσματικότερα.

Παράσταση

Οι φοιτητές του ALBA MBA στις 11 Ιουλίου, στο ανοιχτό θέατρο του Αμερικανικού Κολλεγίου, παρουσίασαν την τελική παράστασή τους στο πλαίσιο του διπλού μαθήματος με τον τίτλο «Management Acts: A Theatrical Integration». Μέσα από τη θεατρική οπτική παρουσιάστηκαν ποικίλα θέματα και διλήμματα των σύγχρονων στελεχών (όπως επιχειρηματικής ηθικής, στρατηγικής λήψης αποφάσεων, χρηματοοικονομικής, ηγεσίας, «εκτροχιασμού» στελεχών κ.ά.) προσδίδοντας ιδιαίτερη υπεραξία και αποτελεσματικότητα στους στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος. «Στο σημερινό περιβάλλον, τα στελέχη είναι αντιμέτωπα με ένα ευρύτατο πεδίο ευθύνης. Καθημερινές αποφάσεις περιλαμβάνουν ηθικές αποφάσεις, με πολυπαραγοντικές επιπτώσεις.

Με αυτό το σκεπτικό, έχουμε εισαγάγει σειρά μαθημάτων στο πρόγραμμα ΜΒΑ, με σκοπό τη γνωστική αλλά και τη βιωματική εξάσκηση των στελεχών στην αντιμετώπιση των σύνθετων διλημμάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν στις επιχειρήσεις», αναφέρει ο δρ Νικόλαος Μυλωνόπουλος, αναπληρωτής διευθυντής του ALBA MBA. Χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο μάθημα «κορωνίδα» αυτής της προσπάθειας, που στόχο έχει «να αναδείξει και να εκπαιδεύσει επιχειρηματικούς ηγέτες, με ευρύτητα πνεύματος και βαθιά συναίσθηση ευθύνης».

Το μάθημα σχεδίασε η καθηγήτρια του ALBA Ολγα Επιτροπάκη, κάτοχος της ακαδημαϊκής έδρας «Σταύρος Κωστόπουλος στην Ανάπτυξη & Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού», όπως και οι καθηγήτριες του Frances Rich School of Fine & Performing Arts του DEREE, η Κατερίνα Νικολοπούλου, καθηγήτρια Θεάτρου και υπεύθυνη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών, και η Αννα Σάντσεζ-Κόλμπεργκ, καθηγήτρια χορού. Στους δύο πόλους όπου εστιάστηκε το μάθημα, ο ένας ήταν το μάνατζμεντ και ο ρόλος που καλείται να «παίξει» το στέλεχος με «φρόνηση» και αυθεντικότητα. Και ο άλλος, το θέατρο ως οργανωσιακό πλαίσιο που το χαρακτηρίζουν η ριζική δημιουργικότητα, οι συνεργατικές προκλήσεις και η ανάγκη για ένα ξεκάθαρο όραμα που εμπνέει τη θεατρική ομάδα.

Ο σκηνοθέτης ως ηγέτης

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στον ρόλο του σκηνοθέτη ως ηγέτη. Ενα θέμα, που εμπίπτει στα ερευνητικά ενδιαφέροντα της δρος Επιτροπάκη και για το οποίο με τον συνάδελφό της στο ALBA δρα Μαινεμέλη έχουν ήδη δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα. «Ενα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά ενός καλλιτέχνη, αλλά και ενός ηγέτη, είναι η ικανότητα να βαδίζει στα άκρα. Να ισορροπεί ανάμεσα στο “οικείο” και στο “αναδυόμενο”. Ανάμεσα στην ανάγκη για αποδοχή από τους άλλους και στην ανάγκη να έρθει σε ρήξη με την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων και να δημιουργήσει δημιουργική ένταση», αναφέρει η κ. Επιτροπάκη. Αναφέρει επίσης ως κοινό τόπο και τη διαχείριση των πολλαπλών αντιφάσεων. Οπως είναι η δημιουργικότητα από τη μια πλευρά και η οικονομική επιτυχία από την άλλη. Η ξεκάθαρη κατεύθυνση, αλλά και η ενδυνάμωση των ανθρώπων, για τη συμπαραγωγή κοινού οράματος στο οποίο όλοι να είναι συμμέτοχοι. «Το θέατρο αποτελεί μια μοναδική πλατφόρμα όπου οι φοιτητές μπορούν να βιώσουν αυτές τις αντιφάσεις όπως και το παράδοξο, μέσα σε ένα μη απειλητικό υπερβάλλον. Η έκθεσή τους σε ένα μεγάλο ακροατήριο, μπροστά στο οποίο πρέπει να επιτελέσουν ένα έργο για το οποίο δεν διαθέτουν ούτε πολύχρονη εμπειρία ούτε βαθιά θεωρητική γνώση, τους αναγκάζει να κάνουν “βουτιά στα βαθιά”. Το μάθημα αυτό ήταν ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Μια ευκαιρία προβληματισμού και στοχασμού πάνω στα διλήμματα της επιχειρηματικής καθημερινότητας και στις επιλογές που καλούνται καθημερινά να κάνουν τα στελέχη. Ταυτόχρονα, οι φοιτητές μας, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις τεχνικές που διδάχθηκαν, απέκτησαν καλύτερη αίσθηση για τον ρόλο της γλώσσας του σώματος στη χαρισματική ηγεσία και στην άσκηση ουσιαστικής επιρροής».

Συνεργασία και φαντασία

Από την πλευρά του το θέατρο στηρίζεται στη συνεργασία και τη φαντασία. Και η προετοιμασία μιας παράστασης προϋποθέτει ανθρώπους με πολλαπλές ικανότητες. Οι σκηνοθέτες φαντάζονται το έργο στο σύνολό του. Οι ηθοποιοί χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να αναπτύξουν τους χαρακτήρες τους. Οι σκηνογράφοι φαντάζονται τον τόπο, τον χρόνο και το ύφος του έργου και οι σχεδιαστές φωτισμού, «βλέπουν» τους χαρακτήρες, τον τόπο και τον χρόνο μέσα από χρώματα και σκιές. «Πρέπει να έχουν τόλμη, να δοκιμάζουν τρόπους υλοποίησης των ιδεών τους χωρίς τον φόβο της αποτυχίας. Πρέπει να είναι ευέλικτοι και προσαρμοστικοί, γιατί συνεργάζονται με πολλούς και διαφορετικούς ανθρώπους κάτω από διαφορετικές συνθήκες», μας ενημερώνει από τη δική της πλευρά η κ. Νικολοπούλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή