ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ βασικός στόχος της «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης»

exagora-alysidas-soyper-market-vasikos-stochos-tis-i-amp-038-s-sklavenitis-2039878

Σχέδια περαιτέρω επέκτασής της μέσω εξαγοράς μιας ακόμη αλυσίδας σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος του έτους επεξεργάζεται η «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με διάφορες αλυσίδες, χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει επιτευχθεί τελική συμφωνία. Σε αυτές φέρεται να συμπεριλαμβάνεται ακόμη και η γνωστή ελληνική αλυσίδα σούπερ-μάρκετ «Βερόπουλος», η οποία και άλλες φορές έχει βρεθεί στο επίκεντρο ανάλογων συζητήσεων. Από την πλευρά της «Σκλαβενίτης», το σενάριο αυτό δεν επιβεβαιώνεται αλλά ούτε και διαψεύδεται, ενώ από την πλευρά της «Βερόπουλος» δεν δίνεται καμία απάντηση.

«Συζητήσεις γίνονται με πολλές εταιρείες. Ακόμη, ωστόσο, δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο. Σαφέστατα και μες στον σχεδιασμό της “Σκλαβενίτης“ περιλαμβάνεται η επέκταση μέσω και εξαγοράς», δήλωσε στην «Κ» στέλεχος της αλυσίδας.

Οι «επεκτατικές» τάσεις της «Σκλαβενίτης» έχουν ενταθεί από το 2013 όταν προχώρησε σε συμφωνίες συνεργασίας με τις μικρομεσαίες αλυσίδες «Δούκας», «Μπαλάσκας» και «Extra Πρώτα και Φθηνά», αναλαμβάνοντας τις μισθώσεις σύμβασης ορισμένων εκ των καταστημάτων των παραπάνω (4 καταστήματα της «Δούκας», 5 της «Μπαλάσκας» και 7 της «Extra Πρώτα και Φθηνά»). Εξάλλου μέχρι το τέλος του 2014 σχεδιάζει τη λειτουργία τεσσάρων νέων καταστημάτων, ενώ στις αρχές του 2015 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του πρώτου εκτός Αττικής καταστήματός της και συγκεκριμένα στην Κόρινθο.

Συνολικά από το 2006 έως σήμερα η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ και πλέον το δίκτυό της αριθμεί 110 καταστήματα από 38 που είχε οχτώ χρόνια πριν.

Εν μέσω κρίσης, μάλιστα, η εταιρεία και το 2013 ήταν κερδοφόρος, καταγράφοντας σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ύψους 49,76 εκατ. ευρώ έναντι 45,53 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα κέρδη της μετά από φόρους ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ έναντι 10,24 εκατ. ευρώ το 2012. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το 2013 σε 1,19 δισ. ευρώ έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2012. Η εταιρεία στα τέλη του 2013 απασχολούσε 8.490 εργαζόμενους από 7.467 στο τέλος του 2012.

Συνολικά στον κλάδο υπάρχει κινητικότητα, καθώς η σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς οδηγεί όλους τους μεγάλους παίκτες σε επενδύσεις για την επέκταση των δικτύων καταστημάτων τους, καθώς θεωρούν ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί και το επόμενο διάστημα. Οι επιχειρήσεις μέσω της επέκτασης τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην επαρχία επιδιώκουν στην πραγματικότητα να «πλασαριστούν» καλά για τη μετά την ύφεση εποχή. Τα σημάδια μιας αργής ανάκαμψης στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αποτυπώνονται στα στοιχεία για τις πωλήσεις στις βασικές κατηγορίες των καταναλωτικών ειδών. Το 2013 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις πωλήσεις σε σύγκριση με το 2012 και στις έντεκα βασικές κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται τα προϊόντα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, τα αναλυτικά στοιχεία της IRI για το πρώτο τρίμηνο του 2014 δείχνουν ότι τρεις από τις έντεκα κατηγορίες έχουν επιστρέψει σε θετικό πρόσημο, αν και για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία. Πρόκειται για τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (αύξηση 1% η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες), τα κατεψυγμένα τρόφιμα (αύξηση 0,5%) και τα αλκοολούχα ποτά (αύξηση 5,8% κυρίως λόγω της βελτίωσης του προϊοντικού μείγματος από μεγάλες αλυσίδες).