Ανοιγμα και της ναυπηγικής βιομηχανίας στις διεθνείς αγορές

Ανοιγμα και της ναυπηγικής βιομηχανίας στις διεθνείς αγορές

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μεγαλύτερο άνοιγμα των τελευταίων δεκαετιών Ελλήνων επιχειρηματιών της ναυπηγικής βιομηχανίας στις διεθνείς αγορές. Με τον κλάδο σε κρίση, αλλά τους Ελληνες πλοιοκτήτες σε «άνθηση», οι Ελληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού στρέφονται με ολοένα και ταχύτερους ρυθμούς στις εξαγωγές. Παράλληλα, ευκαιρίες αναδύονται και από τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις σε ναυπηγικά προϊόντα, υπηρεσίες και τεχνολογίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, με τα σχετικά κονδύλια για έρευνα και τεχνολογία να ανέρχονται σε δεκάδες δισ. ευρώ.

Συζητήσεις

Αν και στο μέτωπο των ευρωπαϊκών πιστώσεων λίγη πρόοδος έχει σημειωθεί, συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη με Κορεάτες, Ιάπωνες, Βιετναμέζους και την κινεζική πλευρά, η οποία επιδεικνύει ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον για συνεργασίες και ανταλλαγή τεχνογνωσίας με τα ελληνικά ναυπηγεία και τους κατασκευαστές του κλάδου. Η παρουσία εδώ της θυγατρικής της Cosco αποτελεί τον καταλύτη των σχετικών διεργασιών, όπως και οι πολυάριθμες παραγγελίες Ελλήνων επιχειρηματιών σε κινεζικά ναυπηγεία.

Για την ώρα, χειροπιαστά αποτελέσματα της εξωστρεφούς στρατηγικής της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας έχουν έρθει από την Κορέα. Συγκεκριμένα, μετά την υπογραφή σχετικής συμφωνίας τον Ιούνιο μεταξύ Αθήνας και Σεούλ, οι ελληνικές εταιρείες κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού –εξαρτημάτων, δηλαδή, για νεότευκτα– και αυτές της κορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας έχουν ήδη κλείσει παραγγελίες, μεταξύ των οποίων και μία αξίας 12 εκατ. με τα ναυπηγεία της κορεατικής Daewoo Mangalia Heavy Industries, στη Ρουμανία.

Η καρποφορία της συνεργασίας με τους Κορεάτες έχει πείσει Ελληνες θεσμικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες για την ανάγκη και τις πιθανότητες επιτυχίας επίτευξης ανάλογων συμφωνιών με Κίνα και Ιαπωνία και εσχάτως με το Βιετνάμ. Στην προσπάθεια αυτή εμπλέκονται τόσο τα υπουργεία Ναυτιλίας, Εξωτερικών και Ανάπτυξης όσο και η Hellenic Marine Equipment Manufacturers & Exporters, που ιδρύθηκε από 15 ελληνικές εταιρείες πριν από λίγους μήνες. Πρόκειται για τις εταιρείες A. Μallios, Αluminox, Κoronakis, Decon, Elvik, Environmental Protection Engineering, Erma First, Farad, Nanophos, Olympia Electronics, Prisma Electronics, Psyctotherm, Raycap, Selma και Uteco. Ηδη η ένωση αυτή έχει εξασφαλίσει ορισμένες σημαντικές παραγγελίες.

Ανταγωνιστικοί όροι

Οι κορεατικές βιομηχανίες που έχουν ανοίξει συζητήσεις με τους Ελληνες κατασκευαστές περιλαμβάνουν τις Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Samsung Heavy Industries, Hyundai Mipo Dockyard, STX Offshore & Shipbuilding, Hanjin Heavy Industries & Construction και Sungdong Shipbuilding & Marine Engineering.

Η ναυπηγική αλλά και επισκευαστική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών είναι τόσο εκτενής, που παρέχει σημαντικό πρόκριμα στις ελληνικές εταιρείες εξοπλισμού, οι οποίες είναι ικανές να προμηθεύσουν τα μεγάλα ξένα ναυπηγεία με ανταγωνιστικούς όρους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ελληνικός εφοπλισμός πραγματοποιεί επενδύσεις δισεκατομμυρίων ετησίως τόσο στη δευτερογενή αγορά των ποντοπόρων όσο και στις νέες ναυπηγήσεις. Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία του ελληνικού ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, για το επτάμηνο του 2014 οι Ελληνες πλοιοκτήτες τοποθέτησαν παραγγελίες 4,046 δισ. δολ. για 91 νεότευκτα πλοία, ενώ πραγματοποίησαν και το 25,8% των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων διεθνώς σε αριθμό ποντοπόρων, αγοράζοντας 241 πλοία έναντι 6,989 δισ. δολ. Στο επτάμηνο του 2014 επενδύθηκαν περισσότερα κεφάλαια από όσα ολόκληρο το 2013, οπότε και οι Ελληνες αγόρασαν συνολικά 368 ποντοπόρα.

Δυνατότητες συνεργασίας με ελληνικά ναυπηγεία, καθώς και με ελληνικές εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού, διερευνά με δική της πρωτοβουλία η Κίνα. Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του κρατικού κινεζικού Fujian Shipbuilding Industry Group βρέθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες στην Αθήνα για τον σκοπό αυτό και συναντήθηκε τόσο με κυβερνητικούς όσο και με επιχειρηματικούς παράγοντες. Ανάλογες επαφές πραγματοποιούν και άλλοι κινεζικοί όμιλοι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή