ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το 60% του Βερόπουλου στη «Χαλκιαδάκης», στον Σκλαβενίτη αντί 25 εκατ. ευρώ

to-60-toy-veropoyloy-sti-chalkiadakis-ston-sklaveniti-anti-25-ekat-eyro-2045221

Στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» περνάει το 60% της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», ποσοστό που κατείχε έως σήμερα ο όμιλος Βερόπουλου, έναντι 25 εκατ. ευρώ. Το παραπάνω ανέφερε στην «Κ» ανώτατο διοικητικό στέλεχος του «Βερόπουλου», επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας. Η μεταβίβαση των μετοχών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τις αρχές Δεκεμβρίου, χωρίς αυτό να σηματοδοτεί και τη λήξη της συνεργασίας «Σκλαβενίτη» και «Βερόπουλου». Οι δύο εταιρείες αναζητούν συμπράξεις, αποκλείοντας, ωστόσο, το ενδεχόμενο –για την ώρα τουλάχιστον– της συγχώνευσης μέσω εξαγοράς.

Για την εταιρεία «Σκλαβενίτης» η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της παρουσίας της στην Κρήτη και εντάσσεται στο ευρύτερο επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας για δραστηριοποίηση και εκτός των συνόρων της Αττικής.

Στον όμιλο Βερόπουλου, από την άλλη, γίνεται μια σημαντική ένεση ρευστότητας. «Το ποσό αυτό είναι ικανό να καλύψει τις υποχρεώσεις μας και παράλληλα να επιτρέψει την αυτοχρηματοδότηση των δραστηριοτήτων μας στην Ελλάδα και την ανάπτυξη της επιχείρησης στο εξωτερικό. Στα χρόνια της κρίσης, οι εγχώριες δραστηριότητες χρηματοδοτούνταν αναγκαστικά από τις δραστηριότητές μας στα Βαλκάνια», τόνισε στην «Κ» το ίδιο στέλεχος. Πέρα από την ενίσχυση της ρευστότητας, που αποτέλεσε βασικό κίνητρο για την πώληση της συμμετοχής του Βερόπουλου, καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε το γεγονός ότι εμφανίζονταν δυσλειτουργίες στην άσκηση της εμπορικής πολιτικής μεταξύ των υπολοίπων δραστηριοτήτων του ομίλου Βερόπουλου και της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης». Πλέον, ο όμιλος Βερόπουλου δεν θα έχει παρουσία στην Κρήτη.

Με τη συμφωνία μεταξύ «Βερόπουλου» και «Σκλαβενίτη» για την αλυσίδα «Χαλκιαδάκης» ανοίγει ο δρόμος για την περαιτέρω συνεργασία των δύο πλευρών. Αυτό που εξετάζεται σε πρώτη φάση είναι το ενδεχόμενο ανάπτυξης κοινών αγορών, κάτι που θα επιτρέψει στις δύο λιανεμπορικές αλυσίδες να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους ισχύ έναντι των προμηθευτών τους, αλλά και να αντεπεξέλθουν στον έντονο ανταγωνισμό που δέχονται από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του κλάδου, ελληνικές και ξένων συμφερόντων. Από την άλλη, δεν φαίνεται ορατό το ενδεχόμενο ανάπτυξης κοινών δικτύων διανομής.

Η εταιρεία «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Το δίκτυό της αποτελείται από 38 καταστήματα, εκ των οποίων 5 υπέρ μάρκετ, 20 σούπερ μάρκετ, 1 cash & carry και 7 «καταστήματα γειτονιάς» (convenience stores). To 2012 η εταιρεία πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 130,91 εκατ. ευρώ έναντι 128,03 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ αύξησε και τα κέρδη της στα 2,17 εκατ. ευρώ από 1,7 εκατ. ευρώ το 2011.

Ο όμιλος Βερόπουλου, σύμφωνα με τον ενοποιημένο ισολογισμό του, πραγματοποίησε το 2013 κύκλο εργασιών 803,37 εκατ. ευρώ, καταφέρνοντας να μειώσει σημαντικά τις ζημίες, από 9,64 εκατ. ευρώ το 2012 σε 2,067 εκατ. ευρώ το 2013, και με το σύνολο των υποχρεώσεών του να ανέρχεται σε 389 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 77 εκατ. ευρώ αφορούν βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις. Το 2013 ο τζίρος της εταιρείας «Σκλαβενίτης» διαμορφώθηκε σε 1,19 δισ. ευρώ έναντι 1,23 δισ. ευρώ το 2012 και τα κέρδη της μετά από φόρους ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ έναντι 10,24 εκατ. ευρώ το 2012. Το σύνολο των υποχρεώσεών της ανήλθε σε 599,42 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 35,28 εκατ. ευρώ ήταν βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις.