Ενίσχυση συνεργασίας ΑΝΕΚ-Attica στις γραμμές Αδριατικής, Κρήτης

Ενίσχυση συνεργασίας ΑΝΕΚ-Attica στις γραμμές Αδριατικής, Κρήτης

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από την 1η Νοεμβρίου η Attica A.Ε. Συμμετοχών και η ΑΝΕΚ προχωρούν σε ενίσχυση της συνεργασίας τους αναφορικά με τις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής (Ελλάδα – Ιταλία), αλλά και τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, στο πλαίσιο σχετικής κοινοπραξίας που έχουν συστήσει. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η εν λόγω κίνηση, είναι πιθανό να αποτελεί προάγγελο μελλοντικών εξελίξεων, αναφορικά με το κοινό μέλλον των δύο ομίλων, ιδίως από τη στιγμή, που ο βασικός πιστωτής αμφοτέρων των εταιρειών και ως εκ τούτου, ρυθμιστής των εξελίξεων, είναι η Τράπεζα Πειραιώς. Σημειωτέον ότι η Τράπεζα Πειραιώς ελέγχει περίπου το 50% του συνολικού τραπεζικού δανεισμού προς τις εταιρείες του ακτοπλοϊκού κλάδου, που υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι δύο εισηγμένες αναμένεται να εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια, αξιοποιώντας πλοία και των δύο εταιρειών στις εν λόγω γραμμές, με στόχο την εξασφάλιση ακόμα μεγαλύτερων συνεργειών και ενισχύοντας τις προοπτικές αμφοτέρων των ομίλων, δεδομένου ότι ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, αποτελεί σήμερα την υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα των εταιρειών του κλάδου της ακτοπλοΐας. Μέσω της εν λόγω συνεργασίας, θα επιτευχθεί περαιτέρω εξορθολογισμός της χωρητικότητας των γραμμών της Αδριατικής και της Κρήτης. Παράλληλα, όπως τονίζεται στη σχετική κοινή ανακοίνωση, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν την αυτόνομη δραστηριότητά τους στους υπόλοιπους τομείς της επιχειρηματικής τους δραστηριοποίησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω εξέλιξη είχε επί της ουσίας προαναγγελθεί από φορείς του κλάδου. Στην πρόσφατη ετήσια έκθεσή της για την ακτοπλοΐα, η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών XRTC, ανέφερε ότι οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών του κλάδου σε περισσότερες γραμμές είναι απολύτως επιβεβλημένη. Ειδικότερα, η εταιρεία τόνιζε ότι «κύριος στόχος όλων των εταιρειών παραμένει η ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας, με έμφαση στη ρευστότητα μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων στρατηγικών όπως σημαντική μείωση των επιχειρησιακών ταχυτήτων, μείωση αριθμού προσεγγίσεων σε λιμάνια, ανά δρομολόγιο, αντικατάσταση κοστοβόρων πλοίων, εφαρμογή στρατηγικών εξορθολογισμού προμηθειών των πλοίων, ακόμα και πωλήσεις πλοίων».

Σύμφωνα με τη σχετική ανάλυση, το προσεχές διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δανειακές αναδιαρθρώσεις, να επανασχεδιαστούν κάποια δρομολόγια και πιθανώς να γίνουν κινήσεις για εναλλακτικά δρομολόγια εκτός Ελλάδας, κίνηση η οποία είναι πλέον ευκολότερη, λόγω της σταδιακής βελτίωσης των ναυλαγορών στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή