Τρία δισ. η συνεισφορά του ΤΑΙΠΕΔ για απομείωση του δημοσίου χρέους

Τρία δισ. η συνεισφορά του ΤΑΙΠΕΔ για απομείωση του δημοσίου χρέους

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) έχει συνεισφέρει με τρία δισεκατομμύρια ευρώ στη μείωση του χρέους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στην ελληνική Βουλή, κατόπιν ερώτησης του βουλευτή της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννη, έως τον περασμένο Αύγουστο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων είχε διασφαλίσει έσοδα 5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 3 δισ. ευρώ είχαν εισπραχθεί και είχαν μεταφερθεί για απομείωση του δημοσίου χρέους.

Επίσης μέχρι τον Αύγουστο του 2014, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Πασχάλη Μπουχώρη, το ΤΑΙΠΕΔ είχε εισπράξει έσοδα 325 εκατ. ευρώ, έναντι ετήσιου στόχου 1,5 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου καθυστέρησε εξαιτίας της μεταβολής στον σχεδιασμό. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στην απάντησή του προς τον βουλευτή, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) υπήρξε μεταβολή στο σύστημα εφαρμογής διοδίων, με στόχο την επίτευξη αναλογικής χρεώσεως στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Χιλιομετρική χρέωση

Συγκεκριμένα το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ επιχειρεί να εφαρμόσει ένα σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης και όχι μετωπικής που θεωρείται λιγότερο δίκαιο. «Το ΤΑΙΠΕΔ είναι σε αναμονή των απαραίτητων ενεργειών του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ για τον καθορισμό και την εξειδίκευση του συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων αλλά και την εξειδίκευση της εφαρμοστέας πολιτικής διοδίων που απαιτεί την έκδοση Υπουργικής Απόφασης», αναφέρει η σχετική απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ στο αντίστοιχο ερώτημα. Επίσης το Ταμείο αναμένει το υπουργείο να θέσει σε λειτουργία τους ήδη αδειοδοτημένους σταθμούς διοδίων στον αυτοκινητόδρομο. Μόλις υλοποιηθεί το νέο σύστημα διοδίων με τη χιλιομετρική χρέωση, «το ΤΑΙΠΕΔ δύναται να εκκινήσει άμεσα τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού», ανέφερε χαρακτηριστικά η σχετική απάντηση.

Τέλος, για τις αποκρατικοποιήσεις των ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ, ο κ. Μπουχώρης σημειώνει ότι έχουν τεθεί σε αναστολή από το Ταμείο μετά τη σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία ακυρώνει τη μεταβίβαση του 34% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. «Το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης των δυνατοτήτων αξιοποίησης των συμμετοχών του στις εν λόγω εταιρείες στο πλαίσιο όμως της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας».

Η απάντηση του κ. Μπουχώρη στον κοινοβουλευτικό έλεγχο φέρει ημερομηνία 13 Αυγούστου 2014. Προορίζονταν δε για ερώτηση που υπέβαλε ο βουλευτής της Ν.Δ. στις 8 Αυγούστου 2014. Η απάντηση αυτή ωστόσο προωθήθηκε στη Βουλή από τον αρμόδιο υπουργό και ως συνέπεια ο βουλευτής της Ν.Δ. υπέβαλε εκ νέου την ερώτησή του στις 25 Σεπτεμβρίου. Τελικά, η απάντηση του ΤΑΙΠΕΔ προωθήθηκε στη Βουλή στις 21 Οκτωβρίου, παρόλο που το ΤΑΙΠΕΔ είχε απαντήσει δύο μήνες νωρίτερα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή