ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εως 2,5 δισ. ευρώ το ετήσιο όφελος από την ανάπτυξη του λιμένα Θεσσαλονίκης

eos-2-5-dis-eyro-to-etisio-ofelos-apo-tin-anaptyxi-toy-limena-thessalonikis-2055171

Συνολικό οικονομικό όφελος της τάξεως των 1,5 – 2,5 δισ. ευρώ ετησίως, ποσό που ισοδυναμεί με το 6%-10% του σημερινού ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας, θα μπορούσε να συνεισφέρει στην τοπική οικονομία η ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και η διακίνηση φορτίων της τάξεως του 1 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων ετησίως. Τα παραπάνω στοιχεία ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος), δρ Κυριάκος Λουφάκης, μιλώντας στο 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Οι εν λόγω αριθμοί προκύπτουν από εκτιμήσεις και μια προμέτρηση που έχει πραγματοποιήσει ο ΣΕΒΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων Deloitte.

Κατά τον κ. Λουφάκη, το διαμετακομιστικό φορτίο (transit) μπορεί να αποκτήσει σημαίνοντα ρόλο για την οικονομία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, αντίστοιχο με εκείνον που ήδη διαδραματίζει σε άλλα λιμάνια της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, όπως το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο. Σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, για να γίνουν πραγματικότητα όλα τα παραπάνω, θα πρέπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει τμήμα των διεθνών ναυτιλιακών γραμμών, γεγονός που είναι εφικτό να συμβεί μόνο μέσω της συνεργασίας με κάποιον διεθνή πάροχο. Παράλληλα, στάθηκε στις συνεχείς καθυστερήσεις που καταγράφονται στις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για προσέλκυση νέων επενδύσεων στο λιμάνι, και στην ανάγκη να επισπευστούν οι σχετικές διαδικασίες, καθώς οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μπορεί να απαξιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΘ έχει μετατεθεί για τις αρχές του 2015, καθώς δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί το κείμενο και η ακόλουθη έγκριση της νέας σύμβασης παραχώρησης (Master Concession) που θα υπογράψει ο οργανισμός με το ελληνικό Δημόσιο, ό,τι δηλαδή ισχύει και για τον αντίστοιχο διαγωνισμό για τον ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς). Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχουν προκριθεί συνολικά οκτώ όμιλοι ή κοινοπραξίες, και συγκεκριμένα οι APM Terminals, Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, DufercoParticiption Holding, SA, ICTSI, Mitsui & Co. Ltd, P&O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways/ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Yilport Holding Inc. Μάλιστα, παρά τις καθυστερήσεις, το ενδιαφέρον παραμένει ζωηρό και θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει αρκετές δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.